زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه آزادسازی خرمشهر یک واقعه و رویداد تاریخی بزرگ در هشت سال دفاع مقدس است،گفت: فتح خرمشهر اقتدار ایران رابه جهانیان ثابت کرد.
کد خبر: ۹۳۴۴۴۸۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

سردار جهانبخش کرمی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد؛سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره 3535 شهید استان زنجان اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر یک واقعه و رویداد تاریخی بزرگ در هشت سال دفاع مقدس است.

 

فتح خرمشهر اقتدار ایران رابه جهانیان ثابت کرد/سوم خرداد ماه الگوی مقاومت در همه جبهه هاست

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز فرماندهی جنگی ایران و عراق ،آمریکا بود، اضافه کرد: آمریکا و صهیونیست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش خود را برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از تلاش دشمن ایجاد ناامنی در داخل کشور بود، بیان کرد: دشمن در این زمینه از همه توان موجود از جمله منافقان، ضد انقلاب و باقی مانده طاغوت استفاده کرد.

 

سردار کرمی با اشاره به اینکه بخشی از تلاش دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی استفاده از قدرت نظامی بود، عنوان کرد: بر روی سران وقت عراق و رئیس جمهور وقت فشار زیادی برای آغاز بلافاصله جنگ وجود داشت اما سران وقت با توجه به شناخت از ایران و امام (ره) از این اقدام خودداری کردند اما تجاوزاتی به ایران داشتند.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به کودتا و حضور صدام در راس عراق با پشتیبانی آمریکا ،عنوان کرد: از روز نخست ایران به عنوان یک دشمن به صدام معرفی و در سال نخست تجهیزات نظامی برای حمله به ایران خریداری آماده سازی شد و تا زمان آغاز جنگ ایران 2 هزار و 500 مورد تجاوز نظامی، مرزی، هوایی و ... قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه 5 هزار نفر مجروح و شهید تا زمان آغاز زمان جنگ در ایران وجود داشت، گفت:هدف از تمامی این اقدامات حذف نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط صدام و در راس آمریکا بود.

 

وی با اشاره به اینکه پیام حمله به ایران توسط نماینده رئیس جمهور آمریکا به شخص صدام ابلاغ شد، گفت: باید توجه کرد فقط شخص صدام در این جنگ دخیل نبوده و همه جبهه استکبار در این جنگ مشارکت داشتند.

 

سردار کرمی با اشاره به مصاحبه صدام و وعده فتح ده روزه تهران عنوان کرد: این اعتماد به نفس حکایت از حمایت همه جانبه دشمنان از صدام داشت.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به آغاز یک جنگ تمام عیار که یک سوی آن جبهه استکبار قرار داشت، عنوان کرد: سوی دیگر این جنگ ایران بود که به دلیل نوپا بودن انقلاب و شرایط دشوار اقتصادی،با مشکلات و چالش‌های زیادی رو‌به‌رو بود.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر جنگ نظامی ایران با منافقان و افراد ضد انقلاب نیز در داخل درگیر بود، گفت: دشمن با مسلح کردن منافقان موجب ناامنی در داخل کشور شده بودند.

 

سردار کرمی با اشاره به اینکه در شرایط مذکور قدرت نظامی ایران توان مقابله با دشمن را نداشت، تصریح کرد: آنچه از سوی دشمن مورد غفلت قرار گرفت ،وجود ولی فقیه و رهبر در رأس انقلاب و قدرت معنوی ایشان در بسیج کردن مردم، حضور مردم در دفاع از کشور و وجود روحیه جهادی و انقلابی در آنها و عنایت خداوند بود که رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه با فرمان امام (ره) و حضور مردم در قالب بسیج در جبهه‌ها و نیروهای مسلح عملیات‌های خود را آغاز کردند، عنوان کرد: پس از فرار بنی صدر اقدامات خوبی شکل گرفت و عملیات ثامن‌الائمه ،طریق‌القدس و فتح‌المبین از جمله عملیات‌های بزرگی بود که زمینه را برای آزادسازی خرمشهر فراهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ﻋﻤﻠﯿﺎت «ﺑﯿﺖ‌اﻟﻤﻘﺪس» که در اداﻣﻪ ﺳﻠﺴﻠﻪ عملیات‌های آزادﺳﺎزی ﻣﻨﺎﻃﻖ اﺷﻐﺎﻟﻰ ﺟﻨﻮب ﮐﺸﻮر ﻃﺮاﺣﻰ و اﺟﺮا ﺷﺪ، ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﻓﺼﻠﻰ ﺟﺪﯾﺪ و ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺳﺎزی را در روﻧﺪ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﻰ ﺑﻪ  وﺟﻮد آورد، بیان کرد: دشمن با تمامی توان وتجهیزات در این منطقه حضور داشت چنانکه صدام به قدری به خط دفاعی خود ایمان داشت که جایزه بازپس گیری خرمشهر را کلید بصره اعلام کرده بود.

 

وی با اشاره به اینکه برای آزادسازی خرمشهر ارتش، سپاه و بسیج در اوج عزت،وحدت و  قدرت و با همدلی و دوشادوش یکدیگر، عملیات هایی را تحت فرمان حضرت امام (ره) آغاز کرده بود، بیان کرد: از آن سو تلاش دشمن بر حفظ خرمشهر توسط عراق و از سوی دیگر دستور امام(ره) مبنی بر آزادسازی خرمشهر بود.

 

وی با اشاره به اینکه نامگذاری رمز عملیات به نام یا علی بن ابی طالب به دلیل تقارن آن با 13 رجب بود، گفت: سپاه و ارتش با عملیاتی رودخانه کارون را سپری کرده و با پیشروی خود به مرزهای بین المللی رسیدند و نبرد تمام عیاری بین نیروهای ایرانی و بعثی جاری بود.

 

سردار کرمی با اشاره به شهادت و مفقود الاثر شدن شهید مسعود منتجبی در این عملیات عنوان کرد: دشمن در حفظ مسیر شلمچه به خرمشهر بسیار مصمم بود اما گردان شهید مطهری زنجان در این عملیات در قالب دو یگان تیپ 7 ولیعصر(عج) خوزستان و تیپ 8 نجف اشرف به صورت 6 گردان اقدام و رزمندگان به قلب دشمن نفوذ کرده و مقاومت دشمن را شکستند که یکی ازاین شهدای خط شکن،شهید مسعود منتجبی بود.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه با شکست مقاومت، مرحله چهارم عملیات آغاز شد، بیان کرد: چهارمین مرحله عملیات که در واقع آخرین مرحله عملیات بیت المقدس بود و به آزادسازی خرمشهر انجامید، در ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه شنبه، یکم خرداد ماه ۱۳۶۱، آغاز شد و در پایان کار، علاوه بر خاتمه ۱۹ ماه اشغال خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد. چرا که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه این فتح عنایت خداوند متعال بود و استان زنجان ۱۶۱ شهید در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام کرده است، گفت: با درود به روح شهدا سر تعظیم در مقابل خانواده شهدا فرود می‌آوریم.

 

سردار کرمی با اشاره به اینکه پس از پایان فتح خرمشهر لحن دنیا با ما تغییر کرد و ما در اوج قدرت بودیم، اضافه کرد: دشمن پس از این فتح نیز دست بردار نبود و جنگ‌های امنیتی و فتنه‌گری‌ها بار دیگر با مدیریت آمریکا به ایران تحمیل شد.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه دشمن در ابعاد مختلف اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی در حال مبارزه با ایران اسلامی است، گفت: این دشمن حتی دارو را نیز از مردم دریغ کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران بیش از چهار دهه راست قامت و استوار مقابل استکبار جهانی ایستاده است، گفت: نه استکبار از اهداف شوم خود دست می کشد و نه ما از آرمان‌های خود عبور می‌کنیم و ما راه خود را با اقتدار ادامه می‌دهیم.

 

سردار کرمی با اشاره به جنایت شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: آمریکا تصور میکرد با این اقدام جبهه مقاومت را تضعیف میکند اما همه دیدیم میلیون ها ایرانی برای یک سرباز به خیابان آمدند و وحدت و همدلی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اوج جنایت استکبار در غزه و کشتار افراد بی گناه در این کشور گفت: امروز شاهدیم که جوانان فلسطینی در برابر دشمنی های رژیم غاصب چنان رشدی کرده اند که اگر دیروز به سوی اسرائیل سنگ پرتاب میکردند، امروز با موشک پاسخ دندان شکنی به این رژیم جعلی می دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده و امام خمینی(ره) بارها تاکید داشتند که میزان رای ملت است و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز بر حق الناس بودن آرای انتخابات تاکید فراوان داشته و دارند.

 

این مسئول ادامه داد: این بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نشانگر اهمیت و نقش مردم در تصمیم‌گیری های کلان کشور است چرا که مردم در عرصه‌های مختلف با حضور حماسی خود سرنوشت کشور را مشخص کردند.

 

سردار کرمی با اشاره به اینکه وجود برخی بی تدبیری ها ومشکلات نشان از نبود روحیه جهادی در بخش اقتصادی است، گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری است و مردم باید با حضور پرشور در این انتخابات در سرنوشت خود سهیم شوند.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مردم فردی ولایی، انقلابی، خدمتگزار به مردم و دلسوز را برای اداره کشور انتخاب کنند، ادامه داد: در شوراهای شهر نیز مردم اصلح ترین را انتخاب کنند و شرکت در انتخابات اقتداری برای ملت و نظام جمهوری اسلامی است و این خرمشهری دیگر است که توسط مردم فتح خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته برنامه های مختلفی به مناسبت روز سوم خرداد برگزار می‌شد اما اکنون به دلیل شرایط کرونایی با حداقل حضور و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود، گفت: در سال جاری نیز بیشتر برنامه در فضای مجازی با رویکرد گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود.

ارسال نظرات