فرمانده کل سپاه در همایش " مردم، امنیت پایدار و پیشرفت":

سیستان و بلوچستان منطقه‌ای با ظرفیت‌های عالی برای پیشرفت است

زابل-سرلشکر سلامی گفت: دشمنان هر چه تلاش کردند نتوانستند در این فضا تغییر ایجاد کنند و انسجام بین مردم به عنوان عناصر تشکیل دهنده محیط و حاکمیت مانع شده است که دشمن بتواند اهرم‌های تغییر را به کار گیرد.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۹۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

 به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در همایش تخصصی " مردم، امنیت پایدار و پیشرفت" که در پردیس دانشگاه زابل برگزار شد با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و پیروزی درخشان و معجزه آسای مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: قدرت‌های استکباری و شیاطین عالم همواره در تلاش هستند تا همه مناطق عالم را در راستای منافع خود به خدمت بگیرند و ناامنی را در همه نقاط عالم گسترش دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان ظرفیت‌های زیادی را برای نا امن جلوه دادن ایران انباشتند، گفت: انبار‌های سلاح آن‌ها متراکم از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند گاه چند بار سیاره زمین را منهدم کند، آنان همواره با عباراتی شیک، جذاب و جهان پسند سخن می‌گویند؛ اما آنچه در سیاست‌های شیطانی آن‌ها نهفته است واقعیت‌های تلخ و درد ناکی است که ما در این منطقه از کره زمینی به ویژه در منطقه جهان اسلام و غرب آسیا آن را ملاحظه می‌کنیم.

سرلشکر سلامی در ادامه اظهار کرد: افغانستان، یمن، عراق، لبنان، فلسطین و سوریه نشانه‌هایی از کار بست استراتژی‌های خطر ناک توسعه نا امنی تصمیم قدرت‌های بزرگ مبنی بر برهم زدن نظم سیاسی مناطق و ایجاد یک بی نظمی که از درون احساس نیاز به حضور و تسلط حاکمیت سیاسی اینگونه قدرت‌ها حاصل می‌شود است.

وی ایجاد نا امنی، متلاشی کردن زندگی جوامع، گسترش بی ثباتی و توسعه هرج و مرج، القای حس عقب ماندگی و از بین بردن اعتماد به نفس جوامع را از اهداف مهم دشمنان برشمردو اظهار کرد:هدف دشمن ایجاد میدان آتش و گسترش بی ثباتی در جغرافیای سیاسی است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان خارجی و قدرت‌های سلطه گر نمی‌خواهند مسلمانان روی آرامش ببینند، گفت: آن‌ها بازی حاصل جمع صفر را با مسلمانان تعریف کرده اند؛ به این معنا که اگر جامعه اسلامی پیشرفت کند آن‌ها منافع خود را از دست می‌دهند، اگر جوامع اسلامی ویران شدند آن‌ها به منافع می‌رسند بنا بر این پیشرفت ما و پیشرفت خود را جمع نمی‌کنند.

سرلشکر سلامی در پایان، استان سیستان و بلوچستان را منطقه‌ای با ظرفیت‌های عالی برای پیشرفت، مردمانی مهربان نسبت به یکدیگر، منسجم و رئوف توصیف و تصریح کرد: دشمنان هر چه تلاش کردند نتوانستند در این فضا تغییر ایجاد کنند و انسجام بین مردم به عنوان عناصر تشکیل دهنده محیط و حاکمیت مانع شده است که دشمن بتواند اهرم‌های تغییر را به کار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار