بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در یادمان شهدای لشکر 10

سردار فضلی در همایش بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این هنر امام بود که همه رزمندگان را از اقصی نقاط کشور دور یک خیمه جمع کرد و همه را یکصدا کرد.
کد خبر: ۹۳۴۴۸۲۸
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج: همایش بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر امروز در محل یادمان شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) واقع در قطعه 40 بهشت زهرا(س) با حضور جمعی از رزمندگان لشکر 10 و پاسداران سپاه سیدالشهدا(ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

 

 سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در این همایش با یادآوری برادری و وحدت بین رزمندگان گفت: آن روزها یگانها منتسب به استان خاصی نبودند، رزمندگان از حدود 15 استان به صورت ترکیبی حضور داشتند، ترکیب مبارکی که تصور ما این بود که دهها سال هست که ریشه در برادری هم دارند.

 

وی ادامه داد: این هنر امام بود که همه رزمندگان را از اقصی نقاط کشور دور یک خیمه جمع کرد و همه را یکصدا کرد، آهنگ واحدی را برای دفاع از دین خدا داشتند.

 

فرمانده وقت لشکر 10 سیدالشهدا(ع) افزود: خدا عنایتش را پی در پی در عملیات شامل حال ما می کرد، مگر به راحتی ممکن بود به خرمشهر رسید، با امکانات محدود بچه ها مردانه جنگیدند.

 

سردار فضلی با اشاره به جمله امام که فرمود"فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است"، بیان کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر بیش از 5700 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد و حدود 20400 نفر از دشمن به اسارت گرفته شد.

 

گفتنی است در ابتدای این برنامه سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه استان تهران ضمن خیرمقدم گویی این روز را گرامی داشت.

 

شایان ذکر است پخش کلیپ، همخوانی گروه ولایت باقرشهر، دکلمه خوانی دختر نوجوان بسیجی و اهدای گل و گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات