هم زمان با سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گلزار شهدای بوشهر با حضور جمعی از فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح مستقر در بوشهر غبارروبی و عطرافشانی شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۹۲۸
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در این آیین گفت: سوم خرداد سال 61 نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است که بزرگداشت این روز بزرگ کاری بسیار ارزشمند به حساب می‌آید.
عطرافشانی گلزار شهدای بوشهر به مناسبت سال روز آزادسازی خرمشهر
سردار حسین کارگر اظهار کرد: حضور در گلزار شهدا به منظور غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا دارای پیامی خاص بوده و تعهد آور است.
وی افزود: پیام همه ما به شهدا این است که ای شهدا ما آمده ایم که به شما قول بدهیم که راه، مکتب و پیام شما را به خوبی دریافت کرده و به خوبی منتقل می‌کنیم و به وصیت نامه های شما نیز توجه خاص داشته و به آن عمل می‌کنیم و راهتان را ادامه می‌دهیم.
این یادگار دفاع مقدس در ادامه به چرایی لزوم بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد بزرگداشت سوم خرداد از آنجا دارای اهمیت بسزایی است که نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس به حساب می آید و از لحاظ جغرافیایی در خرمشهر از زمان ایران باستان تاکنون ۲۵ بار جنگ اتفاق افتاده است.
عطرافشانی گلزار شهدای بوشهر به مناسبت سال روز آزادسازی خرمشهر
فرمانده اسبق منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ویژگی دوم آزادسازی خرمشهر این بود که این عملیات زمانی اتفاق افتاد که حدود دو سال از آغاز جنگ گذشته بود و با فرار بنی صدر ارتش و سپاه توانسته بودند با همکاری هم این عملیات را انجام دهند.
عطرافشانی گلزار شهدای بوشهر به مناسبت سال روز آزادسازی خرمشهر
دبیر بنیاد غدیر استان بوشهر یادآور شد: دشمن بعثی یک سال فرصت داشته است اقدامات زیادی را در خرمشهر ایجاد کند و با توجه به این که سایر مناطق خوزستان نیز آزاد شده بودند به خوبی می دانست که عملیات بعدی با هدف آزادسازی خرمشهر انجام می‌شود به همین علت بهترین نیروی انسانی و تجهیزات خود را به خرمشهر اختصاص داده بود اما اراده خداوند بود که خرمشهر آزاد شود.
سردار کارگر تاکید کرد: امروز بر همه ما لازم است که از حماسه بزرگ به یاد ماندنی آزادسازی خرمشهر که با مشارکت تمام نیروها انجام شده درس بگیریم و قدر نعمت های الهی امنیت، رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکپارچگی ملت و برتری جبهه مقاومت را بدانیم چرا که در این صورت است که پیروزی به دست می‌آید و در غیر این صورت پیروزی وجود ندارد.
استان بوشهر ۷۸ شهید در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
این مراسم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات