خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

اندیشه و تفکر انقلابی که پشت سر امام (ره) بود خرمشهر را آزاد کرد

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه اندیشه و تفکر انقلابی که پشت سر امام(ره) بود خرمشهر را آزاد کرد، گفت: بعد از گذشت ۳۰ سال از جنگ به این می‌رسیم که جز خدا کس نمی‌توانست خرمشهر را آزاد کند.
کد خبر: ۹۳۴۴۹۹۱
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
اندیشه و تفکر انقلابی که پشت سر امام (ره) بود خرمشهر را آزاد کردبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در همایش گرامیداشت روز سوم خرداد که در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با بیان اینکه خرمشهر نماد و نمود مقاومت شناخته می‌شود و هرساله در مراسمی تکرار تاریخ بیت المقدس را روایت می‌کنیم، اظهار داشت: یکی از اهداف رژیم بعث عراق در تهاجم ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ به ایران این بود که خوزستان را تصرف کند.

وی با بیان اینکه خرمشهر در طول تاریخ سه بار قبل از انقلاب و یک بار در طول انقلاب اسلامی از ایران جدا شده است، تصریح کرد: وقتی با بررسی تاریخ ۳ بار جدایی قبل از تاریخ را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم دشمن به بهانه‌های مختلف صد‌ها امتیاز از ایران گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه در دوران حکومت پادشاهان قدرت از ایران جدا و به بهانه واهی صد‌ها امتیاز از ایران می‌گیرند، عنوان کرد: در تهاجم عراقی‌ها به ایران در ۸ سال دفاع مقدس با توجه به اینکه ما دژ‌های دفاعی مستحکم، ارتش قوی که بتواند خرمشهر را حفظ کند، نداشتیم  دشمن ۴۴ روز طول کشید تا توانست خرمشهر را تصرف کند.

وی با بیان اینکه ایران در مقابل یک ارتش منسجمی که سن خدمتی آن‌ها برابر سن نیرو‌های ایرانی بود ۳۴ روز مقاومت کردند، گفت: خرمشهر توسط سه لشگر پیاده، مکانیزه و زرهی با ۳۶ هزار نفر به تصرف عراق درآمد.

سردار مجیدی با اشاره به موقعیت جعرافیایی عنوان کرد: سه ضلع آبی رود کارون، حور العظیم و  کرخه می‌تواند به عنوان یک دژ دفاعی برای حفظ خرمشهر باشد.

وی با بیان اینکه دشمن هر آنچه که لازم بود برای حفظ خرمشهر فراهم کرده بود، گفت: وقتی نظام جمهوری اسلامی به این رسید که باید خرمشهر را پس بگیرد عملیات‌های بزرگی مانند طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس طراحی و یکی پس از دیگری اجرایی شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه عملیات الی بیت المقدس در دهم اردیبهشت سال ۶۱ با ایفای نقش نیروی سپاه ارتش با رمز «یا علی بن ابی طالب (ع)» شروع شد، ابراز داشت: عبور از دژ‌ها مشکل بود که با حضور و نقش آفرینی شهید «حاج حسین همدانی» زمینه آزادسازی فراهم شد.

وی با اشاره به نقش استان همدان در این عملیات گفت: امیر «جوادی» فرمانده تیپ شهید قهرمان از فاتحان خرمشهر بود که نقش بسیار موثری در انهدام دشمن ایفا کرد.

سردار مجیدی با اشاده به نقش جهاد سازندگی استان و حضور نیرو‌های بسیج و سپاه در قالب تیپ «محمد رسول الله (ص)» به فرماندهی «حاج محمود شهبازی» گفت: با شروع تهاجم تا آزادسازی توانستیم ۱۹ هزار اسیر از نیرو‌های عراقی بگیریم و طی ۲۳ روز عملیات، خرمشهر را بدون دادن امتیازی بازپس گرفتیم.

وی با بیان اینکه اندیشه و تفکر انقلابی که پشت سر امام (ره) بود خرمشهر را آزاد کرد، عنوان کرد: بعد از گذشت ۳۰ سال از جنگ با نگاه به عملیات بیت المقدس  به این می‌رسیم که جز خدا کس نمی‌توانست خرمشهر را آزاد کند.

* امروز شاهد خودنمایی مقاومت در منطقه هستیم

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهر‌ها در پیش است، گفت: چه رسالتی بر روی دوش ما هست که امروز بعد از ۳۳ سال جنگ یک بار دیگر تاریخ خرمشهر باید تکرار شود؟

وی با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در یک عملیات یک هفته‌ای توانست بخشی عظیمی از خاک‌های کشور عربی را بگیرد، گفت: چه می‌شود که در عملیات‌هایی توسط نیرو‌های مردمی که روبرو شد متوقف شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه چه اتفاق می‌افتد که غزه‌ای که تمام سرزمینش تحت پوشش رده‌های رصد کننده اسرائیل است امروز  بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید تا ۲۵ دیگر اسرائیل باقی بماند؟ اظهار داشت: امروز خودنمایی مقاومت در این منطقه را می‌بینید و اسرائیلی‌ها برای خود مواردی را تعریف کرده بودند که کسی توان برخورد با آن‌ها را ندارد، اما دیدیم در یک عملیات ۱۲ روزه غزه مظلوم که از همه طرف محاصره شده به جای سنگ از موشک استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه روزی اسراییلی‌ها بر خود غره بودند که در حال بردن کشور‌های عربی به سمت و سوی خود هستند، گفت: امروز بعد از این عملیات بدون قید و شرط آن‌ها آتش بست را اعلام کردند و از مقاومت شما الگو گرفته‌اند و در جهان اسلام خودنمایی می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امروز بیشتر از مباحث اقتصادی و فرهنگی در بحث نظامی مورد تحریم واقع شده‌ایم، عنوان کرد: ما در آنجا موفق هستیم و در دیگر قسمت‌ها ناموفق هستیم و دشمنان ما بیشتر متوجه می‌شوند که در کشور ما چه اتفاقی افتاده است.

وی با اشاره به متوقف شدن کشتی اسرائیلی توسط سپاه گفت: این قدرت توسط شهید «همدانی»، شهید «شهبازی» و شهید «سلیمانی» است که در میدان به آن رسیده‌اند، در جایی که خود را در امتداد رهبری تعریف کردند نه در عرض رهبری.

سردار مجیدی ادامه داد: شهید «حاج قاسم سلیمانی» مدال سربازی را در راستای مدیریت ولایت برای خود تعریف کرد و آن رمز پیروزی است.

* امروز رسالت ما برای حفظ جمهوری اسلامی رفتن پای صندوق رای است

وی تصریح کرد: امروز در آستانه یک حرکت بزرگ تاریخی قرار گرفته‌ایم، گفت: آمریکایی‌ها تمام توان خود را گذاشته‌اند که اجازه ندهد در انتخابات ۱۴۰۰ یک نیروی انقلابی در راستای امتداد مقام معظم رهبری روی کار بیاید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه اگر در کشور مشکلاتی هست باید توسط قدرت داخلی و یک نیروی انقلابی رفع شود، مطرح کرد:همانگونه  که در مقابل دشمن ایستاده‌ایم، باید همه تلاش کنیم در روز ۲۸ خرداد همه در پای صندوق رأی حضور داشته باشند و یک بار دیگر تو دهنی به دشمن بزنیم.

وی با بیان اینکه برخی سفسطه و بیان می‌کنند که جایگاه ریاست جمهوری توانمند نیست، گفت: اینگونه نیست و در قانون اساسی ما مقام دوم در کشور بعد از رهبر رییس جمهور است و همه اختیارات لازم را دارد.

سردار مجیدی با بیان اینکه ما باید از بستری که فراهم شده است استفاده کنیم و با انتخاب نیروی انقلابب از مشکلات یکی پس از دیگری را عبور کنیم، گفت: یک مسئولیت بزرگ بر دوش همه ما است که پای کار باشیم و آینده کشور را رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: اگر در خرمشهر برای حفظ جمهوری، ایامی تیر به طرف دشمن رها کردیم امروز رسالت ما برای حفظ جمهوری اسلامی رفتن پای صندوق رای و انداختن رای به صندوق‌ها است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات