آمادگی سپاه قدس گیلان برای ساخت و بازسازی منازل آسیب دیده روستای خرشک رودبار

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به سنگین بودن حجم رانش زمین در روستای خرشک گفت: پس از تهیه زمین برای اهالی این روستا سپاه منازل مسکونی افرادی که در این حادثه با مشکل مواجه شده‌اند را مرمت و بازسازی می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۵۷۹۱
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، چند روز گذشته خبر رانش شدید زمین در روستای خرشک رودبار در صدر خبرهای گیلان قرار گرفت.

میزان شدت رانش زمین در خرشک رودبار به حدی زیاد بود که اهالی این روستا به‌اجبار خانه و کاشانه خود را رها کرده و برای حفظ جان، منازل خود را رها کرده و به روستاهای اطراف و هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان اضطراری داده شدند.

بحران در خرشک رودبار تا جایی پیش رفت که مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در فرمانداری شهرستان رودبار حضور یافت و امورات مربوط به ساماندهی، هماهنگی و تسهیل و تسریع خدمات دولتی را برای پایداری وضعیت خرشک به کار گرفت.

از همان روزهای اولیه رانش زمین در خرشک رودبار، هلال‌احمر، سپاه و بسیج پای‌کار آمده و به یاری مردم این منطقه از گیلان شتافتند، حال پس از گذشت چند روز از این حادثه صبح امروز فرمانده سپاه قدس گیلان با حضور در رودبار از روستای حادثه‌دیده خرشک بازدید به‌عمل‌آمده آورد.

سپاه تا آخرین روز در کنار مردم خرشک است

سردار محمد عبدالله پور در این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه سپاه در تمامی بحران‌ها در کنار مردم است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سپاه پاسداران کمک به مردم در تمامی بحران‌ها بوده و سپاه قدس هم در بسیاری از موارد ازجمله سیل مازندران و زلزله گمیشان به یاری مردم و افراد آسیب‌دیده رفته است.

وی با اشاره به سنگین بودن حجم رانش زمین در روستای خرشک رودبار گفت: از همان ساعات اولیه این اتفاق سپاه وارد عمل شده و به افراد آسیب‌دیده در این حادثه بسته‌های غذایی و معیشتی توزیع و تا آخرین روز در کنار مردم این خطه از گیلان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم ساخت منازل مسکونی آسیب‌دیده در روستای خرشک رودبار تصریح کرد: در حادثه رانش زمین در روستای خرشک برخی از منازل آسیب‌دیده و بسیاری از افراد منزل مسکونی خود را رها کردند، لذا با هماهنگی‌های صورت گرفته و پس از تهیه زمین برای اهالی این روستا سپاه قدس گیلان منازل مسکونی افرادی که در این حادثه با مشکل مواجه شده‌اند را ساخته و یا مرمت و بازسازی می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار