برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا همزمان باسالروز فتح خرمشهر در دهلران

مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام با حضور فرمانده سپاه ناحیه دهلران،مسئول عقیدتی سپاه ناحیه،امام جمعه دهلران و دیگر مسئولین نظامی و اداری همزمان یا سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۵۸۷۲
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام ، مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام با حضور فرمانده سپاه ناحیه دهلران،مسئول عقیدتی سپاه ناحیه،امام جمعه دهلران و دیگر مسئولین نظامی و اداری در این شهر برگزار شد.

 امام جمعه دهلران در  این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و خصوصاً شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: تجلیل از مقام شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که با ایثار و جانفشانی خود مانع از تصرف خاک کشور عزیزمان به دست بیگانگان شدند از کوچک‌ترین وظایف ماست و آنچه که امروز باعث به ارمغان آمدن آرامش و امنیت این مرز و بوم شده است جانفشانی همین شهدایی است که از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا با تقدیم جان خود، راه باعزت زیستن و چگونه عزیز بودن را به ما نشان دادند، افزود: شهدای والامقام ما با اهدای خون خود پرچم ولایت را برافراشتند و اجازه ندادند چراغ پرفروغ انقلاب اسلامی خاموش شود و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باید به راه شهیدان توجه داشت.

سرهنگ پاسدار آبدونی فرمانده سپاه ناحیه دهلران در حاشیه این مراسم گفت : شهدای انقلاب و شهدای دوران دفاع مقدس، طلایه‌داران واقعی انقلاب هستند که می‌توانند الگوی واقعی بشریت باشند و انقلاب اسلامی، حاصل رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های انسان‌هایی است که تنها به معبود خود فکر می‌کردند و از کشور دفاع کردند و وظیفه ماست که امروز از آنها به نیکی یاد کنیم.

وی با بیان اینکه زنده بودن شهیدان به معنای تاثیرگذار بودن آنان در زندگی ماست، تصریح کرد: شهدا هنوز هم در متن جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند و امروز دشمنان از یاد و نام شهیدان واهمه دارند چون از شهدای عزیز ما و از نظام اسلامی ما آثار و برکات زیادی دیده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم پررنگ نمودن نام و یاد شهدا در جامعه و خصوصاً قشر جوان، اظهار داشت: دشمن نمی‌خواهند فرهنگ و تفکر شهدا در جامعه نهادینه گردد و جوانان نسل جدید هم با همان فرهنگ و با همان گفتمان در برابر آنان بایستند لذا تلاش می‌کنند تا ارزش و اعتبار شهدا را در بین جوانان کمرنگ کنند و لازم است با این تفکر مقابله شود.

شرکت کنندگان در پایان این مراسم با اهدای گل به مقام شهدای گمنام ادای احترام کردند.

ارسال نظرات