خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر:

یکی از مشکلات ما در استان همدان نبود کشتارگاه تخصصی است

همدان-مدیر عامل شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در استان همدان نبود کشتارگاه تخصصی است، نبود سرمایه‌گذار و ضعف در بسته‌بندی را از دیگر مشکلات عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۴۵۹۱۴
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

یکی از مشکلات ما در استان همدان نبود کشتارگاه تخصصی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ از سال ۹۱ شروع شد و در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: برای هر شتر مرغ مولد ۸ متر فضای مسقف و ۲۵۰ متر در فضای آزاد لازم است که باید طبق استاندارد امروز حداقل ۴۳ هزار متر ظرفیت می‌دادند که کمتر اختصاص داده شد.

وی با اشاره به سازکارهای دست و پا گیر اداری با بیان اینکه برای ساخت و راه‌اندازی این واحد تولیدی از ۲۲ اداره مجوز گرفته‌ایم، گفت: در حال حاضر روال راه‌اندازی تسهیل شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در استان همدان نبود کشتارگاه تخصصی است، نبود سرمایه‌گذار و ضعف در بسته‌بندی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: بیشترین ضربه در بحث کشاورزی به خصوص در روستا از ناحیه بسته‌بندی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه شترمرغ بالاترین ارزآوری را برای کشور خواهد داشت، مطرح کرد: ما برای صادرات آماده هستیم اما تاکنون این کار را نکرده‌ایم که بتوانیم جوابگوی پرواربندی مجموعه‌های کشور خود باشیم و اشتغالزایی کنیم.

مرادی با بیان اینکه در سال ۳۰ تا ۵۰ نفر اشتغالزایی داشته‌ایم، گفت: به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی و پرتردد و موقعیت استراتژیک این مزرعه، از شهرستان‌های مختلف برای تهیه تخم و گوشت شترمرغ به این مزرعه مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به خصوصیات شترمرغ گفت: گوشت شترمرغ سهل الهزم و زودپز است که به دلیل بالا بودن آهن به خانم‌ها، کودکان و ورزشکاران توصیه می‌شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر با بیان اینکه به دنبال پروانه ساخت از سازنان غذاو دارو تولید همبرگر با گوشت شترمرغ هستیم، عنوان کرد: با توجه به کمبود آب و مراتع دام امروز و آینده کشور ما شترمرغ است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در بحث شترمرغ پرواری و مولد برای استان خواسته ما است، مطرح کرد: کسب و کاری موفق است که به مرکز کشور نزدیک و در تعامل باشد که این یکی از خصوصیات شهر ملایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات