تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی با ارائه طرحی خواستار حفظ تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۴۶۱۲۹
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج نقل از وبگاه واشنگتن فری بیکن، تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی در نشستی که مایک پامپئو وزیر خارجه پیشین ایالات متحده نیز در آن حضور داشت، طرحی را پیشنهاد داده‌اند که خواستار حفظ تحریم‌ها علیه تهران شده است.

بر اساس این گزارش، طرح موسوم به "حفظ تحریم‌های ایران" دولت آمریکا را ملزم خواهد کرد تا تحریم‌های نفتی و مالی ایران را حفظ کند، آن هم تا زمانی که ایران به آنچه که "فعالیت‌های بی ثبات کننده" خوانده شده است، ادامه می‌دهد.

جنیفر لنکفور سناتور جمهوریخواه و طراح اصلی این قانون در اظهاراتی ادعا کرد: ایران بزرگترین حامی تروریسم است و همچنان تهدید بزرگی علیه آمریکا و متحدمان یعنی اسرائیل به شمار می‌رود.

پیش از این نیز گروه دیگری از سناتورهای آمریکایی طرحی را برای جلوگیری از بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته‌ای ایران ارائه کرده بودند.

سناتورهای جمهوریخواه قصد دارند با تصویب این طرح، دولت بایدن را مجبور کنند تا قبل از دستیابی به توافق نهایی با ایران، از کنگره اجازه بگیرد.

در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، این طرح به همراه یک طرح دیگر متمم به قانون مهمی تبدیل خواهد شد که مانع بزرگی برای بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.

این در حالی است که دولت بایدن بارها ادعا کرده است که هدف اصلی از مذاکرات وین، بازگشت به مفاد برجام است.

ارسال نظرات