سخنگوی شرکت برق ایلام با تاکید بر اینکه کاهش دما مانع از خاموشی موقت چند روزه در ایلام شد،گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما، ۲ هفته پیش رو از لحاظ مدیریت برای شرکت توزیع برق بسیار سخت است.
کد خبر: ۹۳۴۶۱۳۸
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد محمدیان‌ شمالی اظهار داشت: میزان مصرف برق در استان تا اواخر هفته گذشته، ۲۵۳ مگاوات بود که این میزان نزدیک به سهمیه ابلاغی است و پیش بینی می شود طی روزهای آینده این میزان افزایش یابد.

وی افزود: از امروز و با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما، ۲ هفته پیش رو از لحاظ مدیریت برای شرکت توزیع برق بسیار سخت است و مردم باید با کاهش مصرف شرکت را همراهی کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد: به ازای هر درجه افزایش دما ۱۲۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می شود که با توجه به پیش بینی های صنعت برق، اوج مصرف در هفته های آینده به ۵۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

محمدیان شمالی تاکید کرد: رسانه ها مردم را ترغیب به نصب اپلیکشین “برق من” کنند زیرا زمان بندی خاموشی های احتمالی و عمده خدمات شرکت در راستای عدم مراجعه حضوری مردم و سهولت در انجام کارها در این اپلیکیشن انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از کولرهای گازی در این استان در فصل گرما به صرفه و ضروری نیست، افزود: کاهش یک درجه ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین ۲۴ تا ۲۶ است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام اضافه کرد: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند، مصرف برق حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

محمدیان شمالی با بیان اینکه سایبان و کانال های کوتاه برای کولر آبی در کاهش مصرف برق بسیار موثر است، افزود: در صورت سرویس و تعویض سالانه پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کُند این کولرها جوابگو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضروری است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام به برخی از روش های ساده و موثر در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در ساختمان های عمومی و اداری اشاره کرد و بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم های سرمازا غیر ضرور، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست.

محمدیان شمالی از تشکیل تیم نظارت بر مصرف برق در ادارات استان از امروز خبر داد و یادآور شد: این تیم‌ها با نظارت برق استان، همکاری استانداری و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان با استفاده از چک لیست‌های مشخص که توسط شرکت توزیع برق استان تهیه شده می‌شود کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات را در دستور کار قرار می‌ دهد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام ادامه داد: در این بازرس ها لیست ادارات پر مصرف به استانداری ایلام ارسال می شود.

محمدیان شمالی برخورد با دارندگان دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز را از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف در دوره اوج مصرف برق در تابستان برشمرد و ادامه داد: براساس مصوبه وزارت نیرو در صورتی که کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز غیرمجاز ناشی از گزارش مردم باشد به فرد گزارش دهنده پاداش داده می‌شود.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۵۸۰ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند.

ارسال نظرات