سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از کشف ۱۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان چوار خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۸۱۸۰
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، محمد محمدیان شمالی " سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام " با اشاره به عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در استان بیان کرد: علاوه بر کشف این تعداد دستگاه ارز دیجیتال در شهرستان چوار روز گذشته و در هفدهمین مانور شرکت توزیع برق در سطح استان یک مورد مزرعه ارز دیجیتال غیرمجاز در شهرستان هلیلان کشف شد.

وی افزود: در این مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال ۳۰ دستگاه ماینر و مبدل غیرمجاز کشف و ضبط شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

محمدیان شمالی یادآور شد: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم توجه برخی دستگاه های اجرایی در رعایت مصرف برق گفت: طی روزهای گذشته برق ۴۰ دستگاه و سازمان اجرایی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اعلام شده قطع شد.

وی اضافه کرد: عدم رعایت مصرف برق توسط مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی باعث شیفت بندی مجدد و قطع برق در سطح استان خواهد شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام ادامه داد: دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضروری است.

وی به برخی از روش های ساده و موثر در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در ساختمان های عمومی و اداری اشاره کرد و بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم های سرمازا غیر ضرور، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۵۸۰ هزار نفری ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارد.

ارسال نظرات