معاون سیاسی سپاه:

« ولایت » گفتمان رئیس جمهور شاخص جامعه اسلامی است

سردار جوانی با اشاره به اهمیت تحقق دولت انقلابی جوان گفت: گفتمان رئیس جمهور شاخص جامعه اسلامی برمبنای ولایت باید باشد و رابطه ای شبیه به رابطه شهید حاج قاسم سلیمانی با رهبری داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۴۶۱۶۱
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرج ،سردار یدالله جوانی در خصوص شاخصه های یک رئیس جمهور در جامعه و نظام اسلامی ایران گفت: گفتمان رئیس جمهور شاخص جامعه اسلامی برمبنای ولایت است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر رئیس جمهور یک گفتمان متفاوت با رهبری داشته باشد در زمان اجرای قانون در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... دچار تناقض هایی می شود که کشور را با مشکلات جدی مواجه می کند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور باید تابع سیاست های کلان نظام اسلامی باشد، سیاست هایی که از طرف رهبرمعظم انقلاب اسلامی تعیین می شود؛ سیاست هایی مانند اقتصاد مقاومتی و ... که از طرف رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شده است.

وی از تحول گرایی با رویکرد انقلابی از شاخص های رئیس جمهوری نام برد و  توضیح داد: اگر رئیس جمهور با رهبری یک گفتمان واحد را داشته باشند کشور به سرعت در بسیاری از حوزه ها مشکلات را مرتفع می کند. 

جوانی بیان کرد: معتقدم اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه مقاومت و منطقه پیروز و موفق بود به دلیل مجری سیاست های رهبری و چارچوب های معین شده بود.

وی با اشاره به اهمیت تحول گرایی به عنوان یکی از شاخصه های رفتاری رئیس جمهوری افزود: تحول گرایی یکی از شاخصه های رفتاری رئیس جمهوری است که به واسطه این مهم می تواند در میدان حضور پرشور و پررنگ داشته باشد و به منابع داخلی اشراف داشته باشد به ویژه ظرفیت جوانان که مهمترین منابع داخلی محسوب می شوند. 

به گفته وی، ملاک و ویژگی های ولایت مداری مبتنی بر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب عبارتند از اینکه به لحاظ مدیریت توان و کفایت داشته باشد، چرا که قوه مجریه باید وزارت خانه ها و سازمان های متعدد را مدیریت کند، ویژگی فردی دیگر ایمان است. رئیس جمهوری که می خواهد در جامعه اسلامی تراز باشد باید ایمان قوی داشته باشد تا بتواند در مقابل بیگانگان قوی باشد. 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد رئیس جمهور تراز جامعه اسلامی ایجاد عدالت اجتماعی است چرا که امروز دغدغه اصلی مردم بسیاری از فسادهای اقتصادی است که اتفاق افتاده است و رویکرد دیگر این است که روحیه جهادی و انقلابی و حضور مستمر در صحنه داشته باشد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها