"هر خانه یک ستاد"

زاهدان-گروه بانوی تمدن ساز بعنوان یک کانون فرهنگی جهادی در راستای ایجاد بستر مشارکت حداکثری در فضای مجازی و حقیقی ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۳۴۶۲۸۵
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مهری طالبی اردستانی، یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی کشور  در یادداشتی نوشت: با عنایت به شرایط کرونایی و همچنین آغاز فضای انتخاباتی و ضرورت ورود تبیینی و تبلیغی در راستای ایجاد بستر مشارکت حداکثری در فضای حقیقی و مجازی، گروه《بانوی تمدن ساز》 بعنوان یک کانون فرهنگی- جهادی که با تمرکز و تکیه بر ظرفیت‌های کانون خانواده، فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مرتبط با مسائل خانواده انجام می‌دهد با تشکیل یک کمیته علمی و محتوایی ناظر به بحث انتخابات، به مدت سه ماه طرحی مبنی بر چگونگی ایجاد ارتباط بین موضوعات مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی از جمله سیاست، اقتصاد، مطالبات فرهنگی و... با نقش‌های اعضا و کارکرد کلی نهاد خانواده تعریف نمود.

شاکله‌ی اصلی این طرح بر مبنای سبک الگویی که در سیره ائمه‌ی اطهار(علیهم السلام) پی‌ریزی شده تا بتوانیم از این مسیر به هدف مد‌نظر این آیه‌ی قرآن کریم برسیم: "کُلُکم راعٍ و کُلکمْ مسئولٍ"

این خروجی از مسیر تعریف عملیات و خوراک‌دهیِ محتوایی به خانواده‌های انقلابی در درجه‌ی اول آغاز می‌شود و در ادامه تمام خانواده‌های مسلمان را درگیر دغدغه‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌نماید.

از آنجا که هر بانو در هر نقشی که دارد دارای یک شبکه‌ی منسجم ارتباطی است و با توجه به قدرت انتقال مفاهیم بانوان، ابتدا به ساکن در قالب آگاهی بخشی عمومی، جریانات سیاسی بصورت عامه‌فهم برای بانوان علی‌الخصوص مادران بعنوان مدیران خانه وخانواده مطرح می‌شوند و سپس از ظرفیت همین بانوانِ دغدغه‌مند در جهت آگاه‌سازی اطرافیانشان استفاده نمود. نگاه کلی در این طرح بدین‌صورت است که هر بانو اعم از دختر، مادر و همسر جایگاهی دارد که باالتبع شبکه‌ای از افراد مرتبط با خودش را بصورت بالقوه داراست و می‌تواند این افراد را به سمت کاندیدای مؤمن و انقلابی که به عنوان اصلح تشخیص می‌دهد سوق دهد.

به همین منظور کمپین "هر خانه یک ستاد" طراحی و عملیاتی شده است و در این راستا از عموم خانواده‌ها دعوت شد تا با تبدیل خانه‌های خود به ستاد انتخاباتی، هر کدام بصورت خودجوش از درون خانواده‌های خود، به نشر محتوای مرتبط با انتخابات و برنامه‌های کاندیدا‌ها با ایجاد شور و شعور انتخاباتی به نشر گفتمان انقلاب اسلامی در بستر انتخابات همت گمارند.

بحمدالله تا امروز تعداد زیادی از خانواده‌ها از سراسر کشور برای پیوستن به این کمپین اعلام آمادگی نموده‌اند.

در این طرح با مد نظر قرار دادن مشکلات مردم، که از طریق چالشی که راه اندازی می‌شود، ایجاد ارتباط با بدنه عمومی جامعه را رقم خواهد زد و سپس با پیگیری از کاندیدا‌های جبهه انقلاب، پاسخ مردم از دل برنامه‌ها و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به ملت ارائه می‌گردد.

به عنوان مثال هر فرد می‌تواند مشکلات شخصی و اجتماعی‌اش را در قالب یک کلیپ برای ما ارسال نموده و سپس ما پاسخ را از برنامه‌های کاندیدا‌ها مطالبه کرده و به مخاطبین ارائه دهیم.

به عنوان مثال خانم خانه‌داری طلا‌های خود را فروخته و در بورس سرمایه‌گذاری کرده است و حال که بورس تنزل نموده است، این فرد به لحاظ مالی دچار ورشکستگی شده و این گرفتاری موجب تنش با سایر افراد و اعضای خانواده شده است، اینگونه افراد مطالباتشان را در قالب کلیپی در ایسنتاگرام تهیه می‌کنند و در انتهای هر ویدیو می‌بایست بصورت جمله مطالبه‌گرایانه‌ای و با گفتمان عام از کاندیدا‌ها بپرسند: "چطور می‌خواهی حلش کنی؟! "

سپس تیم تولید محتوای بانوی تمدن ساز ناظر به برنامه‌های اعلامی هر کدام از کاندیداها، پاسخ سوالاتی که درخصوص مشکلات در ویدیو‌ها مطرح شده است را ضمیمه آن کرده و توسط رسانه‌های مرتبط و تیم نشر منتشر می‌کند. باید توجه داشت که چالش بیان درد‌های مردم که در سطور بالا مطرح شد مطالبه‌ای عام از همه‌ی کاندیدا‌های ریاست جمهوری است. این چالش کمک می‌کند که ما جریان مطالبه گرایانه‌ای در راستای دغدغه‌های کلان انقلاب اسلامی، اما از بدنه عمومی جامعه، از کاندیدا‌ها داشته باشیم و این امر منجر به این مهم می‌شود که در درجه اول مردم در هر جایگاه و موقعیتی که دارند نسبت به مسائل روز نظام احساس مسئولیت کنند و در عین حال با تمرکز بر پاسخ‌های کاندیدا‌ها به سطح قابل قبولی از آگاهی برای انتخاب درست برسند و در آخر با دیدن برنامه‌های موثر و قابل اجرای کاندیدا‌های جبهه انقلاب روح امید در بین افراد و به تَبع آن در خانواده‌ها جاری شده و ان‌شاءالله با انگیزه‌ای مضاعف پای صندوق‌های رأی حضوری پرشور خواهند داشت.
 
یاداشت/مهری طالبی اردستانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار