خبرهای داغ:

۱۲۰۰ وقف جدید در سال ۹۹ به ثبت رسید

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سال ۹۹ حدود ۱۲۰۰ وقف جدید در کشور صورت گرفت که البته وقف‌ها از نظر کیفیت قابل توجه هستند.
کد خبر: ۹۳۴۶۳۴۹
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان پس از بازدید از طرح‌های عمرانی و کشاورزی استان که امروز ۸ خردادماه انجام شد، اظهار کرد: با شیوع و گسترش بیماری کرونا فعالیت‌های همه واحد‌ها و برنامه‌ها در کشور تحت شعاع قرار داده شد و در امامزادگان هم فعالیت‌ها تغییر کرد و مطابق با شرایطی که وجود داشت عملکرد‌ها در حوزه فعالیت‌های بهداشتی و تولید ماسک انجام شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹، یک میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک تولید شد و همچنین در ماه مبارک رمضان امسال هم جمعاً ۲۲۷ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان کشور توزیع شد.

عادل گفت: با توجه به شعار سال در حمایت از تولید، در امامزادگان طرح شمیم خدمت اجرا شد که حاصل آن آموزش و راه‌اندازی مشاغل خانگی با سرمایه اندک بوده است. این طرح در بیش از ۴۰۰ امامزاده فعال شد و ۱۲ هزار نفر آموزش دیدند. همچنین ایجاد بازارچه‌های خیریه در کنار امامزادگان که حلقه زنجیره تکمیلی این طرح است در حمایت از تولید، امسال اجرا می‌شود. مراکز افق از سال ۹۸ با رویکرد تقویت و توسعه فعالیت‌های اجتماعی بقاع با محوریت رسیدگی به مناطق پیرامونی و مجاورین بقاع متبرکه ادامه دارد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به خاطر شرایط کرونا که امکان برنامه‌های فرهنگی حضوری و اجتماعات مردمی میسر نبود، توسعه فعالیت‌ها در بستر رسانه‌ها و تولید محتوا توسط اداره‌کل اعزام مبلغ و پرتال راسخون انجام گرفت.

وی اظهار کرد: در سال ۹۹ با توجه به شرایط خاص اقتصادی و کرونا و امکان تبلیغ چهره به چهره در بقاع نبود، اما حدود ۱۲۰۰ وقف جدید در کشور صورت گرفت که البته وقف‌ها از نظر کیفیت قابل توجه هستند. به طور مثال یک وقف ۳۰ میلیارد تومانی در مازندران صورت گرفت که بعد از شهادت شهید فخری زاده با نیت حمایت از فعالیت‌های دانشمندان هسته‌ای بود. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان ۳۰ وقف جدید داشتیم.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها