نماینده مردم زنجان در مجلس:

تحقق شعار سال باید جهادگونه و با برنامه باشد/طرح ساماندهی داده‌های کشور گامی مهم در شفافیت است

زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت : در راستای حقق شعار سال میبایست جهاد گونه و با برنامه وارد عرصه شویم.
کد خبر: ۹۳۴۶۴۵۸
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ مصطفی طاهری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یک سال از عملکرد مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اظهار داشت: در همه‌ی ادوار گذشته سال نخست سالی پربار برای مجلس نیست و رویکرد و عملکرد سال دوم بیشتر از سال اول می‌باشد.
 
تحقق شعار سال باید جهادگونه و با برنامه باشد/طرح ساماندهی داده‌های کشور گامی مهم در شفافیت است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معیشت و اقتصاد از اولویت‌های اول مجلس است، گفت: بیشترین مصوبات و نظارت مجلس معطوف بر مسائل اقتصادی و اصلاح ساختار مالیاتی، بودجه و بانکی است.


وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه از خواسته‌های مهم و جدی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) می‌باشد، متذکر شد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه جز طرح‌های اصلاح ساختاری بودجه است و همچنین در زمینه ساختار مالی شرکت نفت با دولت که سهم آن ۱۴ و نیم درصد از فروش نفت است بدنبال شفاف‌سازی شرکت نفت با دولت هستیم.

طاهری در ادامه با بیان اینکه امنیت غذایی از مسائل مهم کشور است، عنوان کرد: امروزه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی متاسفانه شاهد گرانی‌های بی حساب و کتاب دولت فعلی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه امروزه دانش بنیان‌ها وضعیت مناسبی دارند، بیان کرد: کمیسیون صنایع و کمیسیون آموزشی درصدد افزایش تولید دانش بنیان‌ها هستند و در آینده شاهد رشد، ترقی و درآمد بالای آن‌ها خواهیم بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میان سامانه‌های دولتی یکپارچگی وجود ندارد، اظهار داشت: با اجرای طرح مدیریت و ساماندهی داده‌های کشور می‌توان گام‌های مهمی در راستای شفافیت سازی جامعه بر حاکمیت برداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه کشاورزی خرید محصولات از کشاورزان با مبالغ کم، ولی واردات با قیمت بالا صورت می‌گیرد، یادآور شد: در بحث قیمت گذاری بخش خصوصی و کشاورزان وارد شده‌اند و همچنین در بودجه سال جاری رقم خوبی برای بیمه و یارانه کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات و چالش‌های آینده استان زنجان کمبود آب است، تصریح کرد: آب زنجان با وجود کم آبی منطقه خودمان به استان گیلان که استانی پر آب است سرریز می‌شود با توجه به اهمیت این موضوع امسال بودجه ۱۹۱ میلیارد تومان بر این مسئله تخصیص داده شده است و همچنین برای ساخت سد‌های استان دو برابر اعتبار در نظر گرفته و انتظار داریم سد میرزاخانلو به زودی به بهره برداری برسد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه‌های سیاسی، مسکن، کشاورزی و خانواده و جمعیت مجلس اقدامات خوبی انجام داده است، اذعان داشت: در بحث سیاسی برای خنثی سازی و کم اثر کردن تحریم‌ها طرحی در قالب پتروپالایشگاه‌ها در دست بررسی است و می‌توانیم امتیازات زیادی را در این زمینه بگیریم.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن برای کاهش قیمت مسکن و اشتغال جوانان موثر است، تصریح کرد: با اجرای این طرح یک میلیون مسکن در سال ساخته و بهره برداری می‌شود که استان زنجان در این زمینه جز استان‌های برتر می‌باشد.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: اولین و اصلی‌ترین فرآورده نفتی بنزین است که کاربرد بسیار وسیعی در اقتصاد دنیا دارد خام فروشی نفت، یکی از دلایل آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور است امیدواریم با فرآوری نفت جلوی صادرات نفت گرفته و وارد کننده نفت از حوزه خلیج فارس شویم.
ارسال نظرات