نحوه توزیع و تحویل انسولین های قلمی به بیماران دیابتی اعلام شد

مدیر امور دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و دارو در استان البرز اعلام کرد: تاکنون دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو برای تغییر روش توزیع انسولین های قلمی ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۹۳۴۶۵۷۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر امیر بقایی مدیر امور دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و دارو در استان البرز در رابطه با خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری های مختلف در فضای مجازی در مورد توزیع انسولین های قلمی گفت: با توجه به اینکه هنوز هیچ دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان غذا و دارو برای تغییر روش توزیع انسولین های قلمی ابلاغ نشده است، این موضوع قابل اجرا نیست.

نحوه توزیع و تحویل انسولین های قلمی به بیماران دیابتی اعلام شد

وی اذعان کرد: روال تحویل این دارو همچنان به شکل سابق بوده و متقاضیان باید با همراه داشتن معرفی نامه معتبر از سوی معاونت غذا و داروی البرز و نسخه پزشک متخصص بر اساس سهمیه ماهانه خود به داروخانه های منتخب مراجعه کنند.

مدیر امور دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و دارو در استان البرز افزود: اطلاعات مربوط به صدور معرفی نامه، داروخانه های منتخب و پلان توزیع انسولین قلمی در سایت رسمی معاونت غذا و داروی استان البرز (قسمت مدیریت دارو – توزیع انسولین قلمی) و اخبار و اطلاعیه ها قابل مشاهده است.

اخیرا خبری مبنی بر ثبت نام و مراجعه بیماران دیابتی در سامانه طرح ریجستری بیماری های نادر جهت صدور معرفی نامه برای دریافت انسولین از طریق معاونت درمان در حال پخش شدن در فضای مجازی است که این خبر باعث سرگردانی بیماران دیابتی شده است لذا به اطلاع همشهریان می رساند خبر منتشر شده تا ابلاغ دستورالعمل مربوطه از سوی وزارت متبوع قابلیت اجرایی نداشته و روال تحویل دارو به صورت قبل خواهد بود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها