خبرهای داغ:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن مشترک ایران با کوبا و پس‌ازآن برکت و رازی را از بهترین واکسن‌های کرونا در جهان عنوان کرد و گفت: با شروع فاز سوم که تولید انبوه و تزریق می‌باشد، هفته آینده، تزریق واکسن ایرانی برای واکسیناسیون آماده است.
کد خبر: ۹۳۴۶۸۴۳
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید نمکی ظهر امروز در بیست و هشتمین آیین پویش ره سلامت در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به روند ورود کرونا ویروس به گیلان اظهار کرد: گیلان از اولین استان‌هایی بود که مورد هجمه ویروس کرونا قرار گرفت و اقدامات انجام‌شده در مدیریت این بحران از سوی همگان قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به پیوند عمیق ملت ایران در دفاع از کشور، در دو بحران جنگ تحمیلی و شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، دشمن و سلاح‌های آن‌ها قابل‌تشخیص بود، اما در بحران و جنگ کرونا این‌چنین نبود و تمام تلاش ما برای واردات کالایی همچون ماسک بود که تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث شرمندگی ما در برابر مدافع سلامت همچون نرجس خانعلی‌زاده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مقایسه دوران کنونی با دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در گیلان و قم با توجه به اینکه ویروس کرونا مرزی نمی‌شناخت، خود را برای مدیریت مقابله با ویروس کرونا آماده کرده و با خلاقیت و نوآوری، کیت‌های تشخیص را طراحی کردیم.

نمکی با اشاره هم‌زمانی دوران بسیار سخت کرونا با تحریم‌ها، بیان کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا از یک‌سو و بحران مالی دولت و فشار اقتصادی از طرف دیگر، مدیریت بحران کرونا را بر ما بسیار سخت کرده بود، اما در این سرزمین، با برنامه‌ریزی‌ها در مدیریت این بحران در مقایسه با سایر کشور‌ها موفق‌تر عمل کردیم.

وی با اشاره به چموشی ویروس کرونا و رو به خموشی نرفتن آن، افزود: ویروس کرونا هرروز چموش‌تر از گذشته می‌شود و ادعا‌ها مبنی بر اینکه با گرما و سایر ادله از بین خواهد رفت، صحیح نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توسعه زیرساخت‌ها در اوج تحریم و کرونا را از نقاط عطف دوران کنونی دانست و گفت: برای افتتاح ۱۴۰۰ پروژه با افزایش ۱۴ هزار تخت تا مردادماه ۱۴۰۰، به نیت ۱۴ معصوم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

نمکی با اشاره به افزایش ۶۰۰ تخت درمانی عادی در گیلان، بیان کرد: علاوه بر این، ۸۰ تخت ICU نیز در گیلان به بهره‌برداری رسیده و همچنین هزار نیرو در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند که تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش آزمایشگاه در کشور، در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های گذشته، فقط دو آزمایشگاه بزرگ در کشور وجود داشت، ولی اکنون ۳۶۰ آزمایشگاه بزرگ در کشور احداث و راه‌اندازی شده است.

نمکی با بیان اینکه بیش از سه هزار صفحه مکاتبه با دنیا در رابطه با واکسیناسیون داریم، خاطرنشان کرد: برخی از کشور‌ها درخواست آزمایش واکسن کرونا را روی ایرانی‌ها داشتند، اما ما اجازه ندادیم و حقارت را نپذیرفتیم.

وی با اشاره به این مطلب که هر ایرانی در هر جای دنیا در بدنش واکسن ایرانی دارد و ما امید داریم بهترین واکسن کرونا را خواهیم ساخت، تصریح کرد: مطالعات فاز دوی انستیتو پاستور و برکت، تکمیل‌شده و فاز سوم نیز در حال پیشرفت بوده و با شروع فاز سوم که تولید انبوه و تزریق است، در خردادماه و پایان بهار یعنی هفته آینده، تزریق واکسن ایرانی برای واکسیناسیون آماده است.

مقام عالی وزارت بهداشت، واکسن مشترک ایران با کوبا و پس‌ازآن برکت و رازی را از بهترین واکسن‌های کرونا در جهان عنوان کرد و افزود: تا پایان خردادماه و حداکثر تا تیرماه، جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران سرطانی و خاص نیز واکسینه خواهند شد که با اجرای این برنامه، از مرگ‌ومیر ۸۰ درصد مردم کشور پیشگیری خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها