دولت رغبتی برای روی پا نگه داشتن "ایران پوپلین رشت" از خود نشان نمی‌دهد

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه گیلان با اشاره به عدم رغبت دستگاه‌های دولتی برای تداوم فعالیت ایران پوپلین گفت: اعتبارات تخصیص داده شده به ایران پوپلین مورد پیگیری بسیج جامعه کارگری گیلان است.
کد خبر: ۹۳۴۶۸۴۵
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار حسین پورحیدری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکلات و مطالبات کارگران با آمدن کرونا مضاعف شد و با اینکه دولت افزایش ویژه‌ای در حقوق کارگران انجام نداد، اما همین مقدار افزایش نیز بار مالی زیادی را به گردن تولیدکننده گذاشته است.

وی با گله‌مندی از حقوق بسیار پایین کارگران در کشور گفت: حقوق کارگران یک حقوق حداقلی و بسیار پایین است، ولی از طرفی پرداخت همین مقدار نیز برای کارفرمایان که با اقتصاد ضعیفی روبرو هستند مشکل است.


مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه استان گیلان با اشاره به خلأ‌های قانونی در مسیر تولید در کشور افزود: مدیران واحد‌های تولیدی اکنون به سختی تولید را ادامه می‌دهند و محصولات را به فروش میرسانند؛ در این زمینه خلأ‌های قانونی وجود دارد که باید در سطح ملی پیگیری و برطرف شود

پورحیدری عمده‌ترین مشکل کارخانه‌های گیلان را مشکل بانکی دانست و بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از کارخانه‌های خوب با مشکلات وام‌های بانکی مواجه هستند و نتوانسته‌اند با توجه به شرایط فعلی معوقات خود را پرداخت کند که اکنون در پرداخت معوقات به بانک‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکلات کارخانه ایران پوپلین بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از کارخانه ایران پوپلین متعلق به گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی است که آن نیز زیر نظر بانک ملی فعالیت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه استان گیلان با بیان اینکه بسیج جامعه کارگری به این قضیه ورود کرده است گفت: تغییر مکرر مدیرعامل شرکت ایران پوپلین یکی از عمده مشکلات موجود است چرا که نمی‌گذارد این شرکت به یک ثبات مدیریتی رسیده و بتواند تولید را از سرگیری کند.

پور حیدری بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که مهمتر از تغییر مکرر مدیران است به کارگیری از مدیران غیربومی است؛ مدیری که غیربومی بوده و با درد این استان ناآشنا است چگونه می‌تواند مشکلات آن را حل کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه کارگری سپاه گیلان در مورد این کارخانه پیگیری‌هایی را انجام داده و این پیگیری‌ها ادامه دارد تصریح کرد: محل هزینه اعتبارات بالایی که تخصیص داده می‌شود یکی از موضوعات مورد پیگیری بسیج جامعه کارگری گیلان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات