خبرهای داغ:
همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد
نشست سراسری مربیان و سرگروه‌های طرح صادقین همزمان با سراسر کشور در ستاد فرماندهی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۶۹۸۱
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
نشست سراسری مربیان و سرگروه‌های «طرح صادقین»
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،در آغاز این  نشست در پیامی تصویری حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران و  سردار سلامی فرمانده کل سپاه مطالبی را در راستای طرح صادقین و موضوع انتخابات بیان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی معاون عقیدتی سپاه استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد حضرت امام خمینی (ره)، در خصوص برگزاری این طرح در ایام انتخابات گفت: این برنامه در راستای همایش‌های سالانه‌ای که طرح صادقین در سال گذشته برگزار کرد، امسال نیز به صورت مشترک با سرگروه‌ها و مربیان برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی گفت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی، نمایندگی ولی فقیه دو برنامه اساسی دارد که برنامه اول توانمندسازی سرگروه‌ها است و مربیان امسال بر اساس ابلاغیه هر ماه باید دو جلسه با سرگروه‌ها داشته باشند و سرگروه‌های صالحین را از نظر شیوه‌های مربیگری و محتوا‌های ارائه شده توانمند کنند که بتوانند در سال بعد خودشان جلساتشان را اداره کند.
 
وی ادامه داد:برنامه دوم این است که گروه‌ها و هیئت‌های صالحین که زیر نظر سرگروهها، فرمانده‌ها و مدیران هستند تشکیل می‌شود و در این باره نمایندگی ولی فقیه و عقیدتی محتوای لازم را ارائه کرده و این محتوا تحت عنوان نور مبین و مطالب و مفاهیم قرآنی است که از طریق نمایندگی و عقیدتی و هم از طریق آموزش و فرماندهی برای سرگروه‌ها ارسال شده است.
 
احمدی افزود:رده ها امسال بر اساس این محتوای ابلاغی جلسات را اداره کنند؛ به گونه‌ای که هر روز یک صفحه قرآن شامل ترجمه مفاهیم و معانی ارائه می‌شود و در کنار آن مطالب جانبی، مناسبتی، تبیین سخنان مقام معظم رهبری، احکام فعالیت جهادی و فرهنگی از قبیل: حضور در گلزار شهدا و مراکز تفریحی و فرهنگی ارائه میشود.

وی عنوان کرد:طرح صادقین از اواخر نیمه دوم سال ۹۸ ابلاغ شد و در سال ۹۹ به صورت کامل اجرا شد و گروه و سرگروه‌ها تشکیل شدند و نمایندگی ولی فقیه  مهمترین برنامه‌ای که در سال ۹۹ داشت توانمند سازی مربیان توسط سرمربی بود.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد:طرح صادقین شبیه طرح صالحین در بسیج است همانگونه که در طرح صالحین بسیج یک سرمربی برای هر استانی دیده شده است ، برای پاسداران و پایوران مشابه این طرح اجرا می‌شود و هر استان سرمربی دارد که مسئول نمایندگی ولی فقیه استان است و مربیانی دارند که آن هم مسئول نمایندگی‌ها و روحانیون رده ها هستند و تعداد سرگروه‌ها و گروه‌ها که در استان تشکیل شده است حدود ۵۰ گروه در سطح رده‌های سپاه استان قم است.

وی تصریح کرد:از اهداف اصلی طرح صادقین این است که فرماندهان بنا است در این طرح ۵ ساله بتوانند مربیانی باشند برای اداره جلسات یعنی فرماندهانمان  از بعد فرهنگی، اعتقادی و توانمندی‌های علمی باید به جایی به برسند که خودشان مربی باشند.
 
 سرگرد میرزایی مسئول آموزش پاسداری نیز در این نشست نکاتی را درخصوص برگزاری دوره‌ها بیان کرد و گفت: این طرح با قدرت و قوت مانند سال قبل بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌های ابلاغ شده پیگیری می شود و هیئت‌های صادقین برگزار خواهد شد و به جهت نظارت و بازرسی ، یک گروه از طرف آموزش و عقیدتی و یک گروه از طرف معاونت نظارت و بازرسی نمایندگی و بازرسی فرماندهی از این هیئت‌ها و گروه‌ها سرکشی می‌کنند، و  نتایج را در لیستی به آموزش تحویل داده و در نهایت فرماندهان و مربیان فعال مورد تشویق قرار می‌گیرند.

گفتنی است در پایان جلسه از مربیان و سرگروه‌های فعال که در سال گذشته فعالیت داشتند تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها