خبرهای داغ:

لزوم رفع موانع سرمایه گذاری برای طرح پساب سمنان

معاون همانگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع موانع سرمایه گزاری در طرح پساب سمنان مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۳۴۷۰۰۳
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه بررسی وضعیت پساب سمنان گفت: تعدادی سرمایه گذار برای طرح پساب سمنان ورود کردند که تکمیل این طرح نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع سرمایه گذاران است.

او ضمن بیان اینکه ظرفیت آب قابل تخصیص پساب سمنان ۳۵۰ لیتر بر ثانیه است که براساس برنامه ریزی‌هایی، مقرر گردید ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به بخش صنعت، ۵۰ لیتر بر ثانیه به فضای سبز سمنان و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به سرمایه گذار راه اندازی واحد صنعتی بزرگ فولاد واگذار شود، افزود: یکی از سرمایه گذاران حوزه فولاد برای سرمایه گذاری ورود کردند.

فخری ضمن بیان اینکه طرح پساب تاکنون ارائه نشده است ابراز داشت: سازمان صمت باید طرح سرمایه گذار را بررسی کند و استعلامات لازم از دستگاه‌های لازم دریافت شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی نیز از این پساب بهره‌مند خواهد شد تشریح کرد: آب مسئله حیاتی در استان و به خصوص برای صنعت استان محسوب می‌شود در همین راستا باید شهرداری و شرکت شهرک‌های صنعتی تفاهم نامه‌ای را در این خصوص منعقد نمایند.

او تشریح کرد: باید میان شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب طی بررسی‌های لازم توافقی صورت گیرد و در صورت نیاز استعلامات مورد نیاز از وزارت خانه اخذ شود تا این مشکل نیز رفع شود.

شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم در این جلسه ضمن بیان اینکه در جهت رشد صنعت و اقتصادی استان نیاز به سرمایه گذار خصوصی وجود دارد گفت: باید اقدامات انجام شود تا مشارکت سرمایه گذاران افزایش یابد.

او افزود: باید اقدامات لازم صورت گیرد تا از تولید، اشتعال و آب که مسئله حیاتی در استان سمنان محسوب می‌شود، استفاده بهینه شود.

همچنین خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان سمنان گفت: برای تکمیل طرح انتقال پساب سمنان، یک سرمایه گذار با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای راه اندازی واحد صنعتی بزرگ فولاد در شهرستان سمنان اعلام آمادگی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها