در پی پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری
شی جینپینگ گفت چین به شدت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و همه کمک‌های ممکن برای مبارزه با کووید-۱۹، احیای اقتصاد کشور و بهبود زندگی مردم را ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۴۷۰۶۶
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
 ­به گزارش خبرگزاری بسیج، تلویزیون مرکزی چین (CCTV) اعلام کرد شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور با ارسال پیام تبریکی به بشّار اسد رئیس جمهور سوریه به دلیل انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور این کشور، قول داد همه کمک‌های ممکن برای احیای اقتصادی سوریه را ارائه کند.

در این پیام تبریک آمده است: «چین به شدت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و همه کمک‌های ممکن برای مبارزه با همه گیری کووید-۱۹، احیای اقتصاد کشور و بهبود زندگی مردم را ارائه و کمک خواهد کرد تا تضمین کند همکاری چین و سوریه به سطح جدیدی ارتقا می‌یابد.»

شی در پیام تبریکش به بشار اسد نوشت چین و سوریه به طور سنتی کشور‌های دوست هستند؛ سوریه یکی از اولین کشور‌های عربی بود که روابط دیپلماتیک با چین برقرار کرد.

رئیس جمهور چین افزود: من اهمیت زیادی به توسعه روابط چین-سوریه می‌دهم و به همراه رئیس جمهور سوریه آماده ام روابط چین و سوریه را گسترش دهم تا موفقیت بزرگ تری به دست آید.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه ۲۶ ماه مه (۵ خرداد) برگزار شد. اسد که از سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) رئیس جمهور سوریه بوده است، با کسب ۹۵/۱ درصد آرا، برای یک دوره هفت ساله دیگر انتخاب شد.
ارسال نظرات