خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت دزفول:

۱۸ هزار دوز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون ۱۸ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف در این شهرستان تزریق شده است.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۲۳
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
رضا پورآیین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: تاکنون ۶۳ درصد از جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال در دزفول در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند؛ جمعیت این گروه سنی در دزفول پنج هزار و ۹۰۰ نفر است که تاکنون بیش از سه هزار و ۷۲۴ نفر از این تعداد واکسینه شده‌اند.

وی افزود: تعداد گروه سنی بین ۷۵ تا ۷۹ سال در دزفول نیز چهار هزار و ۵۶ نفر هستند که تاکنون دو هزار و ۶۲۹ نفر از این گروه معادل ۶۵ درصد واکسینه شده‌اند؛ جمعیت گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال در دزفول پنج هزار و ۸۸۸ نفر است که از این گروه سنی نیز تاکنون سه هزار و ۷۴۳ نفر معادل ۶۴ درصد واکسینه شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول تأکید کرد: به محض رسیدن سهمیه جدید واکسن، واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا نیز طی فراخوانی آغاز می‌شود.

پورآیین عنوان کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان که شیمی درمانی می‌شوند، بیماران مبتلا به ام اس، بیماران خاص شامل پیوندی‌ها، هموفیلی‌ها، تالاسمی‌ها، معلولان ذهنی، بیماران و افراد تحت مراقبت در مراکز سالمندان، مراکز روانی، پاکبان‌ها و… در دزفول واکسینه شده‌اند.

وی اضافه کرد: آن دسته افرادی که شامل این گروه‌ها هستند و تاکنون به دلایل مختلف واکسینه نشده‌اند با سهمیه‌های جدید واکسن فراخوان داده می‌شوند؛ بنابراین محدودیتی در زمینه واکسیناسیون افرادی که تاکنون مراجعه نکرده‌اند، وجود ندارد.

پورآیین با بیان اینکه تاکنون چهار نوع واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است، گفت: این واکسن‌ها شامل اسپوتنیک ساخت کشور روسیه، سینوفارم ساخت کشور چین، آسترازنکا ساخت کشور کره با همکاری انگلیس و نوع ایتالیایی آن تحت لیسانس انگلیس و واکسن بهارات ساخت هندوستان هستند؛ البته در این میان میزان دریافت واکسن بهارات به دلیل وضعیت کرونایی نامناسب هندوستان بسیار کم بوده است.

وی یادآور شد: واکسن آسترازنکا بهترین واکسن برای گروه‌های سنی میان‌سال و سالمند محسوب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه واکسیناسیون در مراکز تجمیعی و مراکز بهداشت شهرستان با نظم خوبی در حال انجام است، گفت: نحوه دریافت نوبت واکسن به صورت اینترنتی است و همین امر باعث شده تا افراد به راحتی نوبت دریافت کنند و از تجمع در مراکز تزریق واکسن نیز جلوگیری شود.

پورآیین با تأکید بر اینکه واکسیناسیون صرفاً از طریق نوبت‌دهی اینترنتی انجام می‌شود و افراد نباید بدون هماهنگی قبلی به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند، افزود: افراد مشمول برای دریافت نوبت واکسن باید وارد سامانه salamat.gov.ir شوند و پس از ورود به سامانه ابتدا صفحه‌ای باز می‌شود که فرد باید کد ملی، تاریخ تولد و شماره تماس خود را وارد کند و پس از وارد کردن این اطلاعات، کد تأییدیه ارسال می‌شود که این کد نیز باید وارد شود، سپس محل زندگی و منطقه شهرداری باید تعیین شود. پس از انجام این مراحل، لیست پایگاه‌های بهداشت نشان داده می‌شود سپس با تعیین پایگاه نزدیک به محل زندگی، فرد اقدام به دریافت نوبت واکسن کرده و زمان و مکان واکسیناسیون از طریق پیامک برای وی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که سهمیه واکسن تمام می‌شود در سامانه اعلام خواهد شد، تصریح کرد: در این شرایط فرد تا هنگام ورود سهمیه جدید واکسن به شهرستان، قادر به دریافت نوبت واکسن نخواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین گفت: این مراحل برای افراد و گروه‌های هدفی که در روستا‌های شهرستان ساکن هستند نیز یکسان است و این افراد پس از فراخوان و ثبت‌نام اینترنتی با حضور در مراکز بهداشت منطقه محل زندگی خود واکسینه می‌شوند.

پورآیین با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دزفول، عنوان کرد: یک مرکز در روز‌های گذشته در سالن درویش زاده جنب سالن فجر راه‌اندازی شد و دومین مرکز نیز روز گذشته در مصلای نماز جمعه برقرار شد؛ ضمن اینکه یک مرکز تجمیعی خودرویی واکسیناسیون نیز در مجتمع فرهنگی و آموزشی شهید سوداگر دانشگاه آزاد دزفول مستقر است که در هر یک از این مراکز چهار نفر برای تزریق واکسن حاضر هستند.

وی تأکید کرد: نباید فراموش کنیم تا زمانی که بالای ۷۵ درصد از مردم واکسینه نشوند ایمنی جمعی ایجاد نمی‌شود و تا آن زمان مردم باید با اهتمام زیادی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش بسیج ، دزفول از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها