جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد در تیپ12 قائم برگزار شد

جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد با حضور دکتر شاهی روانشناس، معاونت قضایی تیپ ۱۲ قائم، معاونت نظارت و معاونت یگان قرارگاه تیپ ۱۲ قائم در بهداری رزمی تیپ ۱۲ قائم برگزار گردید .
کد خبر: ۹۳۴۷۶۳۱
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد با حضور دکتر شاهی روانشناس، معاونت قضایی تیپ ۱۲ قائم، معاونت نظارت و معاونت یگان قرارگاه تیپ ۱۲ قائم در بهداری رزمی تیپ ۱۲ قائم برگزار گردید .

در این برنامه حسین سنگسری مسئول معاونت بهداری تیپ ۱۲ با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ماه های اخیر در مورد موضوع اعتیاد و مواد مخدر خاطرنشان کرد: کمیته پیشگیری از مواد مخدر در هر فصل از سال جلسه ای با همین موضوع وبا شرکت اعضای تاثیر گذار در مبارزه با اعتیاد صورت می‌ دهد.
وی در ادامه افزود: در نظر داریم با جمع بندی نظرات و پیشنهادات دیگر معاونتهای آسیبهاو راهکاری موثر برای مبارزه با این بلای خانمان سوز ارائه نمایم .
دکتر شاهی پزشک روانشناس تیپ ۱۲ با اشاره به مسائل مربوط به مبارزه با اعتیاد خاطرنشان کرد: این موضوع باید به صورت ریشه ای مد نظر قرار گیرد و نگاه ما بایستی یک نگاه جامع و همه جانبه باشد تا بتوانیم نتیجه خوبی کسب نماییم.
وی تصریح کرد: پرسش نامه ها و فرم های موجود مربوط به سال ها پیش است که فاقد بسیاری از آیتم‌های مورد نظر بوده و بایستی در طراحی آن تجدید نظر گردد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : ایجاد یک پرونده درمانی درست و دقیق افراد از مسائل مهم مبارزه با اعتیاد است .

دکتر شاهی افزود:  در گام دوم باید افراد در معرض خطر وافراد پرخطر را شناسایی کرد.
سنگسری نیز در ادامه افزود: میتوان با یک مصاحبه کامل و جامع بسیاری از ابعاد قضیه را روشن کرد و در برخورد با این بیماری موثر تر گام برداشت .
همچنین در این جلسه حسین اصحابی جانشین قرارگاه تیپ ۱۲ ضمن ارائه نقطه نظراتی در رابطه با ایجاد فضای صمیمی با سربازان ارتباط موثر و قوی با خانواده هارا یکی از راهکارهای مهم در راه شناسایی و ارائه مشاوره و همچنین درمان برای سربازانی که در معرض این خطر قرار دارند خواند.
در این جلسه موضوع مقاومت سربازان وظیفه در مراجعه به بهداری و رسیدگی به وضعیت جسمی مطرح گردید و راهکارهای خوبی نیز در این رابطه ارائه گردید که از آن جمله می توان به ایجاد یک اتاق با کیفیت با استانداردهای روز که در آن فرد ضمن مراجعه به پزشک میتواند بسیاری از مسائل خود را مطرح نموده و در کمال امنیت و آرامش از مشاوره و حمایت‌های مادی و معنوی معاونت بهداری تیپ برخوردار گردد نیز مد نظر قرار گرفت.
حسین سنگسری مسئول معاونت بهداری تیپ در جمع بندی موضوع مبارزه با اعتیاد خاطرنشان کرد: در نظر داریم با برگزاری بهتر و بیشتر جلسات زمینه را برای ارائه مشاوره با کیفیت برای سربازان فراهم نماییم و گامی موثر در ارتقای سطح سلامت روحی و روانی برادران وظیفه برداریم .
وی تصریح کرد:  بی شک کمک دیگر معاونت ها در اجرای این امر یکی از مهمترین مولفه ها در اجرای موثر و دقیق این برنامه خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار