مراسم گرامی داشت سال روز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به همت ناحیه سپاه صاحب الزمان (عج) و ستاد نماز جمعه دیلم در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان دیلم با حضور عموم مردم برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۴۷۸۸۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

مراسم گرامی داشت سال روز ارتحال امام خمینی (ره) در دیلم برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، در مراسم ارتحال بنیان گذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ابتدا صفحاتی از کلام الله مجید توسط قاری برجسته‌ی شهرستان، سید نبی الله موسی قراءت شد و ثواب آن به روح پرفتوح و ملکوتی حضرت امام هدیه شد.
در این مراسم بسیجی نوجوان محمد جواد زاهدی پور قطعه‌ی سرود و تک خوانی با عنوان امام جاویدان را اجرا نمودند.
در ادامه‌ی این مراسم کربلایی محمد خدایارایان با مداحی و مرثیه سرایی در وصف حضرت امام راحل حاضرین را فیض رساندند.
در پایان حضرت حجت الاسلام و المسلیمن دکتر اسدی امام جمعه و مسول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت شهرستان دیلم به ایراد سخنرانی پرداختند که کلام ایشان به شرح ذیل می‌باشد.
ظهور امام خمینى (ره) به عنوان مهم‌ترین اندیشمند و مصلح جهان اسلام در تاریخ معاصر، در حقیقت نقطه عطفى در ارتباط با مسأله وحدت جهان اسلام محسوب مى شود. ایشان سال‌ها قبل از پیروزى انقلاب اسلامى فرمودند:
برنامه ما برنامه اسلام است، وحدت کلمه مسلمین است، اتحاد ممالک اسلامى است، برادرى با جمیع فرق مسلمین است در تمام نقاط عالم...
اسدی عنوان داشت؛ با این بیان روشن مى شود که از نظر حضرت امام (ره) مهم‌ترین پیش زمینه دفاع از کیان اسلام، وجود وحدت در بین مسلمین است. یعنى شرط لازم و واجب دفاع از موجودیت اسلام و سرزمین هاى اسلامى در مقابل مستکبرین عالم، وجود وحدت و همبستگى بین کلیه مسلمانان جهان است؛ بنابراین از نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامى مسأله وحدت براى حفظ کیان اسلامى، امرى حیاتى است.
وی افزود؛ البته حضرت امام (ره) از طرح اندیشه وحدت اسلامى خود اهداف متعدد ومتنوعى را دنبال مى کردند. به عنوان مثال یکى از انگیزه هاى ایشان از طرح این مسأله، احیاى هویت اسلامى ملل مسلمان بود. بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران اعتقاد داشتند تا زمانى که نخبگان و خواص در جوامع اسلامى بر هویت اصیل اسلامى خویش تکیه نکنند و تا زمانى که در سایه اسلام با یکدیگر متحد نشوند، وضع جوامع اسلامى تغییر نخواهد کرد.
همچنین ایشان براز داشتند؛ نگاهى به مشخصات کسانى که در سالهاى قبل از انقلاب در شکنجه گاه هاى رژیم طاغوتى در اسارت به سر مى بردند، به خوبى نشانگر این مسأله است که بیشترین کسانى که از امام (ره) و از انقلاب اسلامى حمایت کردند، اقشار و طبقات محروم و مستضعف بودند. این مسأله در مورد سالهاى بعد از پیروزى انقلاب اسلامى در ایران نیز صادق است؛ نگاهى به پایگاه طبقاتى شهداى معظم انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به خوبى صحت این مدعا را به اثبات مى رساند.

مراسم گرامی داشت سال روز ارتحال امام خمینی (ره) در دیلم برگزار شد
انتهای پیام/
ارسال نظرات