خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: همه وظیفه داریم مردم را به انتخابات دعوت کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۷۸۸۸
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری در خطبه های نماز جمعه قزوین با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز مصادف است با رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که باید اعتراف کنیم امام راحل را نشناختیم و به نسل جوان معرفی نکردیم.

در شناخت و معرفی امام خمینی(ره) به نسل جوان کوتاهی کرده‌ایم

وی افزود: ما امام خمینی(ره) را نشناختیم در حالی که در آفریقا فرزندان خود را خمینی نامگذاری می کنند و ما فراموش کردیم رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در عصر خمینی(ره) زندگی می کنیم. حسنین هیکل نویسنده و دانشمند مصری گفته انقلاب خمینی تیری بود که از قرن هفتم میلادی (صدر اسلام) توسط اصحاب رسول خدا(ص) شلیک شد و در قرن بیستم به قلب تاریخ نشست.

امام ‌جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: هنری کیسینجر آمریکایی می گوید روح الله خمینی غرب را با بحران برنامه ریزی مواجه کرد و ما این مرد بزرگ را نشناختیم در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند شخصیت امام خمینی(ره) با هیچ یک از رهبران دنیا قابل قیاس نیست و ما حضرت روح الله(ره) را باید با انبیاء و اولیاء قیاس کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: ما کوتاهی کردیم که یک نوجوان عکس رضاشاه ملعون را در پروفایل شخصی فضای مجازی خود می گذارد و به رضاشاه افتخار می کند، که البته تعدادشان اندک است و ما جوانان فدایی حضرت روح الله(ره) زیاد داریم اما در بخش هایی کوتاهی کردیم و امروز به تفکر و بینش امام خمینی(ره) در دانشگاه ها و حوزه ها نیاز داریم.

وی اضافه کرد: امروز نیاز داریم پای درس و صحیفه امام بنشینیم و امام شناسی بخوانیم. بسیاری از مشکلات این است که مردم را پای مکتب امامین انقلاب نیاورده ایم و اینکه بعضی از کارهای فرهنگی و اجتماعی جواب نمی دهد بخاطر این بود که ما سراغ شاخ و برگ رفتیم و ریشه را رها کردیم؛ ریشه مکتب این دو امام بزرگوار است که محسن حججی، احمدی‌روشن و شهریاری تربیت می کند.

حجت الاسلام‌والمسلمین خضری عنوان کرد: فردا مصادف است با قیام 15 خرداد؛ رهبری فرمودند 15 خرداد سه عنصر امامت، مردم و عاشورا داشت. امروز حضرت آقا در بخش مهمی درباره اهمیت حضور مردم در صحنه های انقلاب صحبت فرمودند که 15 خرداد پمهندسی حضرت روح الله برای انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و حرکت به سمت ظهور منجی عالم بشریت(عج) بود و امام اقدامی هیجانی انجام نداده بود.

امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) یک طراح تاریخ است، بیان کرد: امام خمینی(ره) در صحبتی با علامه امینی نظر ایشان را درباره اتفاقات روز ابتدای 1342 و وقایع فیضیه پرسیدند و علامه فرمودند جایی که فرمانده کل قوا هست، یک سرباز سر چهار راه نظر نمی دهد! نظر ایشان این بود که هر چه امام خمینی(ره) بگوید درست است!

وی اظهار کرد: فرمول 15 خرداد این است که آدم ها با تمام وجودشان آمده اند و امروز نیز همان روحیه لازم است و هرکس می تواند مردم را با تصویر حاج قاسم که خودش چاپ کرده و پشت ماشینش نصب می کند به انتخابات دعوت کند و منتظر سازمان های مختلف نباشیم چرا که در 15 خرداد نیز مردم منتظر سازمانی نبودند که حرکت و جریان ایجاد کنند و خودشان پای کار آمدند. 

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه الحمدالله سازمان تبلیغات و حوزه هنری قزوین فعالیت های بسیار خوبی دارند، تصریح کرد: حوزه هنری قزوین در هفته گذشته در 20 مسجد مستندی با موضوع مطالبه گری انقلابی پخش کرده است و جای تقدیر دارد اما رهبری فرمودند هر جا دیدید اختلال وجود دارد پای کار بیایید و منتظر سازمان ها و یا ارگان ها نشوید.

حجت الاسلام‌والمسلمین خضری بیان کرد: امیرالمؤمنین در خطبه 3 نهج البلاغه درخصوص نقش مردم در حکومت اسلامی که امروز بخش مهمی از صحبت های رهبر معظم انقلاب به این موضوع اختصاص داشت، فرمودند اگر سه چیز نبود علی(ع) خلافت را رها می کرد و می بینید که خلافت برای علی(ع) پست تر از آب بینی بز است، سه چیز علی(ع) را به میدان آورد؛ اول حضور حاضر که امروز انتخابات جلوه حضور حاضر است.

وی ادامه داد: این طور نیست که امام چیزی را به ملت تحمیل کند، امام به اراده ملت نگاه می کند. مثل یک رهبر گروه کوه نوردی که به سمت قله حرکت می کنند و همه با سرعت ضعیف ترین افراد گام بر می دارند و جلوتر حرکت نمی کنند. امام جامعه به اراده جامعه نگاه می کند، اراده جامعه مذاکره می خواهد؟ امام خامنه ای فرمودند این مذاکرات برای ملت عبرت می شود، بعضی می گویند چرا آقا برخورد و یا ورود نمی کند؟ آنها می گویند در بی تدبیری دولت چرا حضرت آقا ورود نکرد؟ هم امام راحل و هم حضرت آقا بر اساس سرعت و توان جامعه حرکت می کنند.

امام جمعه موقت قزوین افزود: قله ظهور منجی عالم بشریت(عج) است و اگر در این کوهنوردی سرعت ما کم شود، به قله دیر می رسیم. امام خمینی(ره) سالها جلوتر از جامعه بود و حضر

ت آقا خیلی جلوتر از جامعه حرکت می کند، اما به جامعه نگاه می کنند که تا کجا آمده اند و در ادامه شما عزیزان، هیئتی ها، مسجدی ها و اهالی نماز جمعه برای امام ناصر هستند و امام به شما نگاه می کند؛ از مردم حضور می خواهد و از شما نصرت. 

حضور 87 درصدی مردم سوریه در انتخابات بخاطر لمس ناامنی بود

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر در تشویق مردم به حضور در انتخابات کوتاهی کنیم دو خطر بزرگ ما را تهدید می کند؛ اگر مشارکت در جامعه ای پایین بیاید، سطح امنیتش کاهش می یابد و مستعد ناامنی می شود. اینکه در سوریه 87 درصد مردم مشارکت داشتند به این دلیل است که آنها نا امنی را لمس کردند و برکات امنیت را درک کردند و عبرت یعنی به یک واقعه تاریخی نگاه کنی تا برای تو تکرار نشود.

وی عنوان کرد: قرار نیست ایران سوریه شود بعد در انتخابات شرکت کنیم، امنیت اتفاقی نیست و فقط به دست نیروهای مسلح و اطلاعات نیست، در حکومت اسلامی مردم نقش مهمی در ایجاد و تثبیت امنیت دارند. با چند کلیدواژه مردم را به صندوق ها دعوت کنیم که امنیت، عزت و تحول کلیدواژه هایی هستند که مردم را با آنها می توانیم به حضور در انتخابات دعوت کنیم و کافیست هر فرد دغدغه مند 5 نفر را پای صندوق بیاورد تا مشارکت پرشورتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری اضافه کرد: عزت ایران به مشارکت بالاست و رئیس جمهوری که تعداد آرایش پایین است در عرصه های بین المللی نمی تواند قدرتمندانه حضور پیدا کند و نمی تواند پای مذاکره ای که شما می گویید نتیجه می دهد، بنشیند و عزت ایران به مشارکت بالاست. 

ایران کشوری غنی با ثروتی عظیم است و نباید به جایی برسد که برقش قطع شود

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: رهبری فرمودند ما در حکمرانی نیاز به تحول داریم، با کار اداری معمولی تحول ایجاد نمی شود. با رئیس جمهوری که ساعت 8 و 9 سر کار بیاید و 13 برود، کشور درست نمی شود و ما به کار جهادی که تحول ایجاد می کند، نیاز داریم. باید به مردم بگوییم این کشور غنی است و ثروت عظیمی دارد و نباید به جایی برسد که برقش قطع شود و به مردم، صنعت و کاسبان ضرر وارد شود و این مشکل را به کاهش نزولات آسمانی مرتبط و اقدام به فرافکنی کنند.

وی در پایان بیان کرد: برای همه مرضای اسلام دعا می کنیم، به ویژه حضرت آیت الله عابدینی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و از خداوند می خواهیم برکات ایشان در این استان مستمر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری افزود: از حضرت آیت الله عابدینی تشکر می کنم که به بنده حقیر لطف داشتند و اعتماد کردند و جایگاه امام جمعه موقت قزوین را به بنده سپردند. از همه عزیزانی که با ارسال پیام به بنده تبریک گفتند تشکر می کنم و ان شاءالله بتوانیم خادم و سرباز خوبی برای سنگر نماز جمعه باشیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها