مصاحبه با مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بوشهر؛

حضور وزیر آموزش و پرورش را از خبرگزاری‌ها شنیدیم/ ما موذن عرصه‌ی تعلیم و تربیت هستیم

سید محمدحسین گلستانه با ابراز تاسف از حضور وزیر آموزش و پرورش در استان بوشهر بدون اعلام و اطلاع اوليه به تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، گفت: در حالی که ما موذن تعلیم و تربیت در استان بوشهر هستیم
کد خبر: ۹۳۴۷۸۹۹
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ،  صبح پنج شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، بدون اعلام و اطلاع اوليه به موسسات مربوط به آموزش و پرورش رسمی و آموزش عالی استان، وارد بوشهر شدند.

در این سفر استقبال صرفا ازجانب استاندار و اداره کل آموزش و پرورش استان بود. حال مسئله آن است که چطور امکان دارد عالی‌ترین شخص دولتی حاکم و ناظر بر نظام آموزشی کشور، حاضر نبودند تا با دانشجومعلمان استان بوشهر صحبت داشته باشند و به صورت مستقیم پای سخنان دانشجومعلمان بنشینند.

برای شرح بیشتر این ماجرا با سید محمدحسین گلستانه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بوشهر و عضو شورای راهبری تخصصی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور، مصاحبه‌ای را ترتیب دادیم که به شرح ذیل می‌باشد.

وضعیت اطلاع رسانی حضور وزیر آموزش و پرورش در استان بوشهر به چه شکل بود؟

من دیروز در خبرگزاری‌ها مطلع شدم که ایشان به استان تشریف آوردند که حتی رئیس محترم دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر جناب دکتر اکبر مولایی هم از حضور آقای حاجی میرزایی تا ساعت‌ها بعد از حضور ایشان در استان اطلاع نداشتند و وقتی هم مطلع شدند به این نوع اطلاع‌رسانی معترض شدند؛ ولی دیگر نمی‌توانستند اقدامی برای صحبت با وزیر تدارک ببینند؛ چرا که از قبل، برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود.

در صورت هماهنگی با جناب آقای حاجی میرزایی شرایط چگونه می‌شد؟ در واقع چه فرصتی از دست داده شده است؟

امروز بنده می‌توانستم به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و نماینده دانشجومعلمان کشور موذنی باشم برای عرصه تعلیم و تربیت که باید موارد متعدد، من جمله دغدغه‌ها و خواسته‌هایی را به عرض وزیر محترم آموزش و پرورش می‌رساندم. البته ایشان در طول مدتی که وزارت آموزش و پرورش را بدست دارند، مقدار زمان مفیدی که برای شنیدن صحبت‌های تشکل‌های دانشجویی بویژه بسیج دانشجویی گذاشتند، به اندازه‌ی نصف شبانه روز هم نمی‌شود.

جناب آقای حاجی میرزایی در اواخر بهمن ماه ۹۹ فرموده بودند که: بزرگترین رانت را نظام به دانشجومعلمان داده است. از این جمله می‌توان برداشت کرد که ایشان رابطه خوبی با دانشگاه فرهنگیان ندارند. نظر شما چیست؟ برداشت ایشان از ماموریت دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

امروز ایشان فرمودند که معلم و مدرسه جایگزینی ندارند؛ ولی جا دارد به ایشان عرض کنم که جناب آقای حاجی میرزایی، دانشگاه فرهنگیان هم جایگزینی ندارد. دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است. سخنان من خطاب به جناب آقای حاجی میرزایی به این صورت است که: چرا باید دانشگاه فرهنگیان که اهمیت و جایگاه آن بر هیچ یک از دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تربیت و جامعه پوشیده نیست از حضور جنابعالی در استان بی‌اطلاع باشد؟ از برنامه‌ریزی شما و این نوع اطلاع‌رسانی اینگونه برداشت می‌شود که جنابعالی اندک اهمیتی هم به این دانشگاه و دانشجومعلمان نمی‌دهید؛ ولی برای افتتاح نمادین یک مدرسه روستایی در بندر محمد عامری تنگستان حاضرید وقت بگذارید که نشان دهید به مناطق بسیار دور افتاده و محروم هم وزیر آموزش و پرورش توجه دارد.

سید محمدحسین گلستانه ادامه داد: باید خدمتتان عرض کنم با این کار (وقت نگذاشتن پای صحبت‌های تشکل بسیج دانشجویی) نشان دادید به مناطق محروم بی‌توجه هستید؛ چرا که پارسال و امسال دانشجومعلمان به صورت جهادی در دورترین مناطق حاضر شدند تا دانش‌آموزان در مناطق محروم از تحصیل جا نمانند؛ ولی این اقدام شما بدون در نظر گرفتن این که در پایان دولت هستیم نشان از بی‌توجهی شما به دانش‌آموزان مناطق محروم و دانشگاه فرهنگیان بود.

گلستانه در پایان خاطر نشان کرد: امروز در کنار دیگر اظهارات جناب آقای حاجی میرزایی این اظهار ایشان توجه‌ام را بیشتر از بقیه جلب کرد. ایشان فرمودند که تا پایان دولت تمام فرهنگیان که در مقابل آن‌ها مسؤلیت دارید! تعیین تکلیف می‌شوند. ایشان با این اظهار سوال و ابهام جدی‌تری را نسبت به مسؤلیتشان در قبال دانشگاه فرهنگیان نشان دادند.

انتهای پیام / 

منبع : سایت خبری تحلیلی دانشجو نیوز 

حضور وزیر آموزش و پرورش را از خبرگزاری‌ها شنیدیم/ ما موذن عرصه‌ی تعلیم و تربیت هستیم

ارسال نظرات