امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه:

امام (ره) عزت را به ملت ایران بازگرداند/ سرافرازی امروز کشور مرهون مدیریت مدبرانه ولایت فقیه است

امام جمعه ایلام گفت؛گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، دین را در دنیا احیا کرد و پیروان ادیان در هر کجا نفس می کشند، مدیون این مرد الهی هستند که دین را به صحنه اجتماع آورد و به آن عزت بخشید.
کد خبر: ۹۳۴۷۹۸۰
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین" الله نور کریمی تبار"، امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، دین را در دنیا احیا کرد و پیروان ادیان در هر کجا نفس می کشند، مدیون این مرد الهی هستند که دین را به صحنه اجتماع آورد و به آن عزت بخشید.

وی اظهار کرد:امام فرمودند ۱۵ خرداد باید زنده نگه داشته شود تا جنایات شاه فراموش نشود. برخی ها گویا از پیشینه ما در قبل از انقلاب بی خبرند که وضع کنونی را با وضع دوران پهلوی مقایسه می کنند. بدترین مصیبتی که به انسان ممکن است وارد شود، خودباختگی است، بی اختیاری شاه بعنوان دست نشانده آمریکا و کارگزارانی که مرعوب دانش مادی و تلنکولوژی غرب شده بودند، به همین مقدار بسنده نشد بلکه حتی باعث شد تا کرامت انسانی خود را فراموش کنند.

امام جمعه ایلام افزود:در دوران پهلوی، برخورد تحکمی با ملت ایران به گونه ای بود که همچون مَنش فرعونیِ قرآن کریم، ذلیل می شماردند. آمریکایی ها که به کشور ما آمده بودند از مردم، حق توحش می گرفتند و قانون ننگین و ذلت بار کاپیتولاسیون به دست مجلس شورای ملی ما در دوران شاهنشاهی تصویب شد که هیچ ایرانی در مقابل جنایات آمریکایی ها حتی حق شکایت هم نداشت.

کریمی تبار تصریح کرد:امام خمینی(ره) عزت را به ملت ایران بازگرداند و از ذلت دوران طاغوت به عزت بندگی خدا رساندند. امام، حیات طیبه را در جامعه ایجاد کرد. حجت الاسلام کریمی تبار بیان داشت:سرافرازی امروز جمهوری اسلامی ایران، مرهون مدیریت مدبرانه ولایت فقیه در کشور ماست که از چه ذلتی به چه عزتی رسیدیم.

وی افزود:جمهوری اسلامی نه فقط با زمان طاغوت قابل مقایسه نیست. بلکه با کشورهای اروپایی چه در عرصه علم و تولید و هسته ای و دفاعی در حال رقابت است.

امام جمعه ایلام بیان داشت:در برابر تجاوز آمریکایی ها که زمانی تحقیر آمیز برخورد می شد، اما وقتی فرمانده رشید مقاومت ما را به شهادت می رسانند، پایگاه مهم آنان مورد غرش موشک های اسلام قرار می گیرد و حتی آمریکا توان و جرأت و مقابله را هم به خود پیدا نکرد و این برای هر ایرانی مایه افتخار است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات امروز رهبر فرزانه انقلاب گفت: همه باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم چرا که دشمن از حضور مردم پای صندوق های رای می ترسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار