«ارجونی»: رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی، ملتزم به مبانی کار جهادی است، به ظرفیت‌های درونی نظام ایمان داشته و از وابستگی غیرمنطقی پرهیز کند.
کد خبر: ۹۳۴۸۰۵۲
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، «یوسف ارجونی» رئیس سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی در ششمین برنامه از سلسله جلسات بصیرتی این سازمان که با محوریت انتخابات آینده و به‌صورت مجازی برگزار شده بود، اظهار داشت: اگرچه هر انتخاباتی به نوبه خود ارزش و اهمیت بسیاری دارد اما بدون شک انتخابات ریاست جمهوری، شاخص‌ترین مصداق از این رویداد است زیرا نفر دوم کشور در جریان آن معین می‌شود و همه اختیارات اجرایی نظام در اختیار او قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بارها مشاهده شده که جریان اپوزسیون خارج نشین همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات به کار گرفته و با اطلاق مفاهیمی همچون «مهندسی انتخابات» یا «تقلب»، سعی در دلسرد کردن مردم داشته است. بیان این مسائل، حاصل تراوشات ذهنی مغزهای نابخردی است که اتفاقاً هرچه به انتخابات نزدیک‎تر می‎شویم، بر شدت این مسموم سازیها افزوده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه چشم همه ملت های منطقه به انتخابات آینده دوخته شده است، خاطرنشان کرد: ورود تقویم شمسی به قرن جدید با آغاز سرفصل های جدیدی از رویدادها و تحولات منطقه ای و بین المللی همراه شد. آنچه که مسلم است، این است که حضور حداکثری در انتخابات باعث مضاعف شدن تأثیرگذاری جمهوری اسلامی بر تعاملات منطقه ای و بین المللی خواهد شد لذا انتخابات آینده نه فقط برای کشور ما بلکه برای سرتاسر منطقه حیاتی است.

وی ادامه داد: تفاوت بارز کشور ما با سایر نظام های سیاسی این است که مردم، متولی اصلی جمهوری اسلامی هستند. بنا به فرمایش امام راحل، مردم ولی نعمت ما هستند و بنابراین هیچکس نباید رأی خود را کم ارزش یا بی اثر بداند.

ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی

ارجونی در تشریح چهار ویژگی یک رئیس‌جمهور انقلاب ابراز داشت: در چندسال اخیر و همزمان با شدت گرفتن مشکلات معیشتی و اقتصادی، برای ما محرز و مسلم شده است که برای رفع یک مشکل، آتش به اختیاری عناصر دلسوز و مومن نیاز است؛ همانطور که در جریان رزمایش های محرومیت زدایی، بسیجیان بر مبنای خصلت ذاتی خود به‌صورت جهادی وارد میدان شدند و سنگ هایی را از راه پیشرفت و تعالی نظام برداشتند که در برخی موارد کاملاً از عهده سازمان های دولتی و نهادهای مسئول خارج بود.

وی گفت: با این تفاسیر، یکی از ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور انقلابی، ملتزم بودن او به مبانی کار جهادی است؛ به گونه ای که برای خدمت به مردم کمر همت ببندند و در این راه مقدس، شب از روز نشناسد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: رئیس‌جمهور انقلابی باید شجاع باشد و این ویژگی شخصیتی خود را به پشتوانه حضور مستمر و قهرمانانه ملت در جبهه های حماسه ایثار تحکیم کند. در یک دهه گذشته شاهد بوده ایم که جوانان این ملت شجاع و دشمن ستیز، حدود و ثغور سرزمینی و اقلیم های جغرافیایی را درنوردیدند و هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی، به مصاف دشمن تکفیری رفتند. این رشادت ها مشت هایی نمونه خروار از شجاعت و استکبارستیزی ذاتی ملت ایران بود که ریشه در فرهنگ اسلامی ایرانی جامعه ما دارد.

وی تأکید کرد: به طور مستقیم و مداوم شاهد هستیم که در ایام الله و به مناسبت های گوناگون، مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی ها برای دشمن غدار خط و نشان می کشند و این درحالی است که شدیدترین تحریم های اقتصادی علیه معیشت این ملت تدوین و اجرایی شده است و این مصادیق شجاعت و ایثارگری بازهم محدود به این موارد نیست و به طور مثال، دوسال گذشته مشاهده کردیم که دست خدا یکبار دیگر از آستین پاسداران دلاور نیروی هوافضای سپاه بیرون آمد و بزرگترین پایگاه نظامیان تروریست آمریکا در منطقه هدف موشک های ما قرار گرفت و پس از آن هم بدون واهمه و به‌صورت رسمی اعلام کردیم که ما موشک ها را شلیک کردیم.

ارجونی اعتقاد به ظرفیت‌های داخلی و پرهیز از وابستگی را ویژگی مهم رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: یک رئیس‌جمهور انقلابی به ظرفیت‌های درونی نظام ایمان دارد و می داند که امکانات بسیاری در کشور وجود دارد و چنان چه این استعدادها سازماندهی شود و در اختیار شایسته ترین افراد قرار بگیرد، انقلابی درون این نظام صورت می گیرد

ارسال نظرات