تا انتخابات| کارشناس امورسیاسی در گفت و گو با بسیج:
ساری-کارشناس امورسیاسی گفت: اول باید تکلیف را درست تشخیص داد، و قدم بعدی انتخاب اصلح است؛ لذا با بررسی کردن و پیگیر بودن، کارنامه‌ها و عملکردها، میتوان درست تشخیص داد.  
کد خبر: ۹۳۴۸۴۶۷
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.
 
ایمان عمویی کارشناس امور سیاسی در این نشست، به تبیین دو دیدگاه قابل لمس در مناظره اخیر کاندیدای انتخاباتی مبنی بر اینکه ما میتوانیم و می‌شود، و اینکه ما نمی‌توانیم و نمی‌شود، پرداخت و گفت: در سال ۷۶ تفکری یک ادبیات را وارد سیاست ایران به عنوان اصولگرا و اصلاح طلب کرد و ذهن مردم را بین این دوکلیدواژه محدودکرده است، اما در ادبیات نظام اسلامی یک خط آن هم خط ولایت بیشتر مطرح نیست و تمام احزاب و گروه‌ها با هر پسوند و پیشوندی در قالب این خط مقایسه و اندازه گیری می‌شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه  مردم پس از چهار دهه از عمر انقلاب به این نتیجه رسیدند که دو تفکر در قالب مجموعه تفکر اجرایی مورد بحث است، افزود: تفکر ما میتوانیم و ما نمی‌توانیم امروزه در جامعه مطرح است و مردم هم با توجه به کارنامه مدیریتی و عملکردی مدیران اجرایی می‌توانند به این نتیجه برسند که کدام تفکر میتواند برای مردم اقتصاد، فرهنگ و امنیت بوجود آورد.

عمویی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم معین می‌کنند کدام تفکر میتواند نقش تعیین کننده در اداره کشور داشته باشد، خاطرنشان کرد: پس از ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس، این تفکر ما می‌توانیم بود که توانست در صنعت دفاعی به موشک‌های نقطه زن دست پیدا کند و حرف اول را در دنیا بزند، اما متاسفانه در مقابل آن در صنعت خودروسازی با تفکر ما نمی‌توانیم،   به هیچ خروجی و دستاوردی نرسیدیم و در دنیا هم حرفی برای گفتن نداریم. اما آیا نمی‌توانستیم در صنعت خودروسازی به توانایی برسیم؟

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در هشت سال دولت روحانی تفکر ما نمی‌توانیم را لمس کردیم، اضافه کرد: در سال ۹۴ مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفته بود که ما جز قورمه سبزی و اب گوشت بزباش نمی‌توانیم کاری کنیم و این همان تفکر ما نمی‌توانیم است.

عمویی با بیان اینکه جوانان ما در پس تحریم‌ها، به  رتبه دوم نانو، رتبه چهارم اختراع علمی، رتبه پنجم موشک ها، رتبه ششم زیردریایی در اوج تحریم‌ها صادرات نفت به ونزوئلا رسیدند، گفت: سفره مردم کوچک و اقتصاد فلج شده است، این بخاطر تفکر ما نمی‌توانیم است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر در انتخابات تفکر ما میتوانیم را تشخیص بدهیم و معرفی کنیم، ادامه داد: اگر به کسی که درد مردم را میفهمد اعتماد کنیم، نتیجه بهتری می‌گیریم، اما هرجا به شعار و وعده‌ها اعتماد کردیم نتیجه نگرفتیم.

عمویی با تصریح بر اینکه مردم ما هنوز طعم خدمت دولت اسلامی را نچشیده اند، افزود:مردم ما  به تفکر خدمت و تفکر ما میتوانیم نیاز دارند لذا اولویت با مردم هستند که به این تفکر ما میتوانیم اعتماد کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با بررسی عملکرد‌ها و کارنامه کاندیدا می‌توان به تفکر ما میتوانیم برسیم خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که در این ۸ سال بابت سازش که برگرفته از تفکر ما نمی‌توانیم است،  دادیم بیشتر از هزینه‌های مقاومت بود. لذادر تفکر سازش ما رعیت‌های کدخدا محسوب می‌شویم و این شایسته مردم ایران نیست.
 
عمویی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه تفکر لیبرالی  وغرب گدایی، نگاهشان به جامعه غرب است و خودباوری را نمی‌بینند، افزود: اگر به این خودباوری برسیم که  جوان ایرانی میتواند چرا که در سیستم فناور آوری هسته ای، و هوافضا، این رانشان داد، پس میتوانیم به آن اعتماد کنیم که با این اعتماد کردن میتوان جوان ایرانی را به کار گرفت.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم همچنان طعم خدمت را لمس نکردند، گفت:این به انتخاب مردم برمیگردد و کسانی که در راس کار بودند تفکر لیبرالی داشتند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.
 
عمویی ادامه داد: مردم به کارنامه کاندیدا باید نگاه کنند، کاندیدایی که برنامه خود را در مناطق محروم طرح ریزی کرده است  و به مردم توجه می‌کنند، این همان تفکر ما میتوانیم است، اما کاندیدایی که نگاهش به غرب است و همه برنامه هایش را به غرب گره زده، این همان تفکر ما نمی‌توانیم است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به ناامیدی و بی اعتمادی مردم از مسئولان ناکارآمد، خاطرنشان کرد: اول باید تکلیف را درست تشخیص داد، و قدم بعدی انتخاب اصلح است؛ لذا با بررسی کردن و پیگیر بودن، کارنامه‌ها و عملکردها، میتوان درست تشخیص داد.  

عمویی با تصریح بر اینکه ملاک حال افراد است و کسی نمیتواند آینده عملکرد کاندیدا را تضمین کند، خاطرنشان کرد:با انتخاب درست  میتوانیم نتیجه‌های بهتری را مشاهده کنیم لذا این نیازبه یک تیم خلاق و کارآمد است تا ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها