حجت‌الاسلام والمسلیمن عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: نخبگان سرمایه‌های ملی هر کشوری محسوب می‌شوند و جامعه‌ای توسعه یافته و موفق است که مدیریت آن به دست نخبگان باشد.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۱۶
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
به کزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلیمن عبدالرضا پورذهبی شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی خانه نخبگان بسیج استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نخبگان باید نگاه شمولی داشته باشند و به مشکلات ماورایی نگاه کنند و تنگ‌نظری را از خود دور سازند.

وی افزود: افراد نخبه، متخصص، دغدغه‌مند و علاقمند به کشور نقش تاثیرگذاری در رشد جامعه دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: از آنجا که مشکلات در استان فراوان است نخبگان در برخورد با این مشکلات نگرش واقع گرایانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تشخیص مسایل و اهل گفت: وگو و عمل بودن را از شاخصه‌های فرد نخبه برشمرد.

وی بر داشتن تواضع افراد نخبه و مردمی‌بودن آن‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات ما با نخبگان در کشور به دلیل نداشتن تواضع است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه نخبه تنها به تحصیلات محدود نمی‌شود، افزود: بسیاری از افراد در کشور نخبه هستند، اما تحصیلات آکادمیک ندارند و تلاش‌های زیادی در جامعه کرده‌اند.

وی با اشاره به فرار نخبگان از کشور گفت: فرار نخبگان دلایل متعددی دارد، برخی دلایل سیاسی، برخی به دلایل مالی و برخی تغییر سبک زندگی است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار هیات علمی در کشور داریم که به جامعه خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اماکن فرهنگی و گردشگری استان گفت: این ظرفیت‌ها ظرفیت‌های ارزشمندی هستند و نخبگان می‌توانند در راستای تحول جامعه در این جهت حرکت کنند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات