خبرهای داغ:
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که هفته آینده برای تزریق دوز دوم، واکسن کرونا تأمین خواهیم کرد، گفت: تا هفته آینده، نتایج واکسن تولید داخل (کوو ایران برکت) آماده خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۹۷
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا رئیسی با بیان این‌که تاکنون واکسن‌های تزریق شده به افراد در اولویت از منابع خارجی تهیه شده‌اند، اظهار داشت: به دلیل مشکلاتی که در سطح دنیا برای تأمین واکسن کرونا وجود دارد و از سوی دیگر بدعهدی شرکت‌ها، مشکل کمبود واکسن وجود دارد؛ قرار بود اوایل هفته گذشته سه میلیون دوز واکسن کرونا به دست ما برسد که متأسفانه این امر محقق نشد.

وی افزود: واکسن‌های خریداری شده از سبد کوواکس نیز به طور کامل تحویل کشور ما نشده و آنها در این زمینه به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

رئیسی با بیان این‌که می‌توان فاصله بین دوز اول و دوم واکسن‌هایی که تاکنون در داخل کشور استفاده شده است را افزایش داد، خاطرنشان کرد: ما هفته آینده برای دوز دوم، واکسن کرونا تأمین خواهیم کرد و در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد.

حداکثر فاصله تزریق دوز دوم هر واکسن کرونا چه قدر است؟

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره زمان‌بندی تزریق دوز دوم واکسن کرونا تصریح کرد: افرادی که در دوز اول، واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند می‌تواننند بین چهار تا هشت هفته بعد، دوز دوم را دریافت کنند. افرادی که واکسن اسپوتنیک را تزریق کرده‌اند می‌توانند چهار تا 12 هفته بعد از دوز اول، دوز دوم را تزریق کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که افراد بالای 70 سال علیه کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: هنوز واکسیناسیون افراد 65 تا 70 ساله را آغاز نکرده‌ایم و علتش این است که می‌خواهیم واکسیناسیون دوز دوم افراد بالای 70 سال را تکمیل کنیم و به محض رسیدن مموله جدید بتوانیم واکسیناسیون افراد بالای 65 سال را نیز آغاز کنیم.

ادامه واکسیناسیون کرونا با واکسن‌های ایرانی در صورت صدور مجوز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خاتمه گفت: تا هفته آینده، نتایج واکسن تولید داخل (کوو ایران برکت) آماده خواهد شد و چنان‌چه کمیته اخلاق، مجوز مصرف آن را صادر کند می‌توانیم واکسیناسیون را با واکسن داخلی کرونا ادامه دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها