آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه نظریه‌ای است که در سطوح مختلف توسط کشور‌ها در دنیا اجراشده و از آن نتیجه هم گرفته‌شده است.
کد خبر: ۹۳۴۸۸۹۵
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این نظریه در کشور ما باید با نگاه و اندیشه اسلامی و بافهم جامع از آن و با عزم جامع برای عملی شدن موردتوجه قرار گیرد افزود: باید با نگاه ویژه و باور به این نظریه اقتصادی، برای عبور از مرز‌های فناوری و ارتقای علم و دانش در تولید قطعات کوچک تا تولید قطعات و صنایع بزرگ و پیشرفته تلاش کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اهتمام دستگاه قضا به اقتصاد مقاومتی و گره‌گشایی مشکلات صنعت در سال‌های اخیر را قابل‌ستایش خواند و گفت: بعد از عبور از مانع زدایی‌ها باید حمایت و پشتیبانی از صنعت برای حرکت به سمت افق‌های جدید، صنایع پاک و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای برش‌هایی سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ اقتصادی کشور در شهرستان میبد و استان یزد را در راستای همراه شدن با کاروان علم و صنعت ضروری خواند و گفت: اجرای این سیاست‌ها راه را برای بروز و ظهور استعداد‌های برتر و مانع از مهاجرت آن‌ها می‌شود.
رئیس دادگستری استان یزد نیز با یادآوری شعار‌های سال مقام معظم رهبری از سال ۹۵ تاکنون گفت: شاه‌بیت این شعار‌ها بر مبنای تولید گرایی و اقتصاد مقاومتی است.
غلامعلی دهشیری بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک موضوع کاملاً راهبردی است افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی از سوی کشور‌های دارای اهداف متعالی و دارای روحیه استقلال‌طلبی یک ضرورت است.
دهشیری با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: در سال ۹۹، ۱۷۰ درخواست دریافت کرده، ۱۲۴ درخواست اقدام شده و در ستاد مطرح‌شده و درخواست‌های در جریان رسیدگی نیز ۴۱ مورد و درخواست‌های آماده طرح در ستاد هم پنج مورد است.

رئیس دادگستری استان از اجرای ۱۳۹ مصوبه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۹۵ مورد بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی برای باز کردن گره‌های بخش صنعت توسط اعضای ستاد یا برخی از اعضا انجام‌شده و تعداد جلسات برگزارشده نسبت به سال ۹۸، ۷۵ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: امسال هم برای تحقق شعار سال، رفع مشکلات و موانع با پایش صنایع و هم‌اندیشی با کانون وکلا و تعیین وکیل موردتوجه قرارگرفته است.
دهشیری از راه‌اندازی سایت حامی برای پایش کارگاه‌ها و بنگاه‌های تعطیل و نیمه در استان خبر داد و افزود: صنایع دارای مشکل می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند تا مشکل آن‌ها در چرخه بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا آمادگی دارد واحد‌هایی که در تنظیم قرارداد‌ها و ارتباط کاری نیاز به آموزش دارند به آن‌ها خدمات آموزشی ارائه کند.
هزار و پانصد شرکت تولیدی و کارخانه در شهرستان میبد فعال است که از این تعداد ۳۵۲ واحد آن در شهرک صنعتی جهان‌آباد و ۷۱ واحد در ناحیه شمس‌آباد مستقر است.
ارسال نظرات