خبرهای داغ:

مراسم شهادت امام صادق (ع) در سپاه ناحیه دامغان

به مناسبت فرا رسیدت ایام شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری آن امام همام در حسینیه شهدای گمنام سپاه ناحیه مقاومت بسیج دامغان و با رعایت دستتورالعمل های بهداشتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۹۶۳
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛به مناسبت فرا رسیدت ایام شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری آن امام همام در حسینیه شهدای گمنام سپاه ناحیه مقاومت بسیج دامغان و با رعایت دستتورالعمل های بهداشتی برگزار شد. 

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین احمد فوادیان استاد حوزه علمیه ضمن بیان حکم شرعی محرمیت گفت: اسباب محرمیت سه چیز است: 1 – توالد و تولد 2- عقد 3- رضاع و شیر دادن.

ایشان در ادامه با بیان موضوع مدیریت اقتصادی امام صادق (ع) افزود: مقام معظم رهبری سال های متمادی شعار سال را اقتصادی انتخاب می کنند و این نشانه اهمیت این موضوع است و اقتصاد یک امر روبنایی است اما چون به ریشه سرایت کرده و آن را خراب می کند از اهمیت بالایی برخوردار است و این اهمیت از زمان ائمه (ع) وجود داشته و آنها نسبت به این مسئله حساس بودند. امام صادق (ع) در اوضاع سیاسی نامساعدی زیست کردند طوری که ایشان پنج خلیفه بنی امیه و دو خلیفه بنی عباس را درک کرده و نهایتا به دست منصور دوانقی (لعنه الله) به شهادت رسیدند.

ایشان با بیان اصول اقتصادی امام صادق (ع) گفتند:اصل اول این است که امام صادق (ع) در زمینه های مختلفی سرمایه گذاری می کرد زیرا اگر در یک زمینه با مشکل مواجه شد دیگر رشته ها برای ادامه فعالیت و امرار معاش وجود داشته باشد. اصل دوم این است که امام صادق (ع) خود دست به کار می شد و کار می کرد.

وی افزود: ایشان در گرمای مدینه بیل می زد در حالی که لباس خشن بر تن داشت. اصل سوم این است که امام صادق (ع) برای دیگران اشتغال ایجاد می کرد و دیگران را سرکار می برد و  اصل بعدی این است که در زمان امام صادق (ع) چیزی به عنوان حقوق معوقه وجود نداشت و همه حقوق خود را پس از کار دریافت می کردند.

او ادامه داد: آخرین اصل از اصول اقتصادی امام صادق (ع) نیز این است که این امام همام با اموال خود به رفع مشکلات و خاتمه دادن به مشاجرات و منازعات اقدام می کرد.

در پایان برنامه با ذکر مصیبت ائمه (ع) به پایان رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها