نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه ائمه نماز جمعه باید به افزایش مشارکت در انتخابات کمک کند، گفت: ائمه جمعه پدر معنوی جامعه هستند، به این باید از حمایت از کاندیدای خاص در نماز جمعه امتناع کنند.
کد خبر: ۹۳۴۹۰۶۳
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در نخستین گردهمایی حضوری ائمه جمعه گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان با بیان اینکه انجام واجبات دینی بسیار در اسلام سفارش شده است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین امری که به عهده انسان قرار دارد، انجام واجبات و ترک محرمات الهی است.

وی با تأکید بر لزوم سامان بخشی مشکلات زندگی در سایه آرامش گفت: انسان باید بتواند از بعضی لذت‌های خود را کاهش دهد، زیرا انسان با کاستن از خواسته‌هایش می‌تواند نفس خود را کنترل کند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان یکی از دلایل موفقیت برخی از انسان‌ها را تکلیف مداری، تحمل مشکلات و کاهش و مهار خواسته‌های نفسانی دانست و بیان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی یکی از تکالیف ائمه جمعه در ایام انتخابات است.

فلاحتی با بیان اینکه ائمه جمعه نباید در تریبون نماز جمعه از کاندیدای خاصی حمایت کنند، تصریح کرد: ائمه جمعه پدر معنوی جامعه بوده و همه اقشار امامان جمعه را بزرگان شهر می‌دانند، به این دلیل ائمه جمعه باید از حمایت از کاندیدای خاص در نماز جمعه امتناع کنند، زیرا این تریبون محل حمایت از کاندیدا‌های مختلف نیست.

وی با تأکید بر اینکه ائمه نماز جمعه باید به افزایش مشارکت در انتخابات کمک کند، گفت: بیان شاخص‌های کاندیدای اصلح توسط ائمه جمعه تأثیرگذار بوده و به‌طور یقین منجر به افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با درخواست از ائمه جمعه در خصوص کاهش مدت‌زمان خطبه‌های نماز جمعه افزود: ائمه جمعه تلاش کنند خطبه‌های نماز جمعه بیش از ۳۰ دقیقه طول نکشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات