خبرهای داغ:
وزیر بهداشت نسبت به آلودگی آب های خزر و خلیج فارس به دلیل ورود فاضلاب های صنعتی به این آبها و تغذیه آبزیانی که غذای مردم را تشکیل می دهند، هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۰۷۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید نمکی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست روز جهانی غذا که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: موضوع اصلاح رویه های تامین غذای سالم شامل بخش های متعددی از حکومت می شود و فقط شامل دولت نیست.

وی افزود: در بحث امنیت غذایی می بایست همه بخش ها و دستگاه ها مشارکت کنند و وزارت بهداشت نیز به نوبه خود وظیفه نظارت بر سلامت غذا را عهده دار است.

نمکی ادامه داد: دنیا به دلیل بی عدالتی از یک سو و فقر فرهنگی و جهل نسبت به آنچه که اسمش را غذای سالم می گذاریم، باعث شده تا زیرساخت های تهیه غذای سالم و امنیت غذایی لگدمال شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت کیفیت همراه با کمیت غذا، تصریح کرد: آنچه امروز به شدت زیر سئوال است، کیفیت این کمیت غذایی است.

نمکی با اشاره به روان شدن آب های آلوده از دو رودخانه در گیلان به تالاب انزلی، گفت: مقدار زیادی کودهای شیمیایی و نیترات به تالاب می رود. همچنین شیرابه ایستگاه سراوان نیز به تالاب انزلی و دریای خزر سرایزیر می شود و ما در چنین شرایطی توصیه می کنیم به مردم که ماهی بخورند.

وی ادامه داد: البته اوضاع ما در خلیج فارس هم به دلیل وردو فاضلاب های صنعتی، بهتر از خزر نیست.

نمکی بر تشدید ردیابی غذا از مزرعه تا سفره توسط سازمان غذا و دارو تاکید کرد و گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو، نظارت بر کیفیت غذا است و درخواست می کنم این ردیابی تشدید شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها