خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز گسترش تفکرات امام(ره) در جامعه از ضرورت‌ها است، گفت: فلسفه سیاسی امام، فقه سیاسی امام و اخلاق سیاسی امام، سه عرصه مهم است که باید در جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۲۶
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

امروز گسترش تفکرات امام(ره) در جامعه از ضرورت‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در جمع نخبگان شهرستان بهار، با اشاره به بزرگان، علما و شهدای این شهرستان، اظهار داشت: شهر بهار مایه افتخار ما است و امروز توفیق حضور در این محل، که شیخ محمد بهاری و شهدای عزیز در آن خفته‌اند را پیدا کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نسل جدید، باید مسیری که توسط شیخ بهاری‌ها ترسیم شده را استمرار ببخشند، گفت: در این جلسات بیشتر مایل هستیم تا از نظرات و صحبت‌های جوانان و نخبگان جامعه بهره ببریم.

امام جمعه همدان افزود: گاهی باید مسئولان از راهکار‌هایی که توسط جوانان و نخبگان مطرح می‌شود استفاده کنند و فرصتی را برای بیان ایده‌ها به نسل جوان بدهند.

وی با بیان اینکه امروز باید برخی از مبانی و دیدگاه‌های حضرت امام(ره) در جامعه تبیین شود، مطرح کرد: فلسفه سیاسی اسلام و لزوم توجه به مبانی فکری و نظری از مسائل مهمی است که باید در جامعه بیان شود.

شعبانی با اشاره به اینکه اول باید مبانی فکری درست شود و سپس وارد مرحله و میدان اجرا شویم، عنوان کرد: اینکه می‌بینیم فردی همچون حاج قاسم سلیمانی، حتی با شهادت خود نیز در جامعه تحول ایجاد می‌کند، به این دلیل است که قبل از ورود به میدان، اندیشه و جهان‌بینی ایشان اصلاح شده و فکرش منطبق بر ضوابط خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر جهانی‌بینی درستی نداشته باشیم، ممکن است در آینده دچار انحراف شویم، گفت: عده‌ای که در اوایل انقلاب جز انقلابیون بودند و سپس با انقلاب زاویه پیدا کردند، به علت نداشتن مبانی فکری قوی و عمیق در آنها بود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه امروز گسترش تفکرات امام(ره) در جامعه از ضرورت‌ها است، اظهار داشت: فلسفه سیاسی امام، فقه سیاسی امام و اخلاق سیاسی امام، سه عرصه مهم است که باید در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به ایام انتخابات، مطرح کرد: اخلاق سیاسی به این معنی است که نباید برای منافع شخصی از رای به اصلح بپرهیزیم و برای رسیدن شخص دیگر به جایگاه و مقام نباید دنیای خود را خراب کنیم.

شعبانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در صحبت‌های خود فراوان نسبت به رعایت اخلاق سیاسی تاکید داشتند، گفت: امروز باید اخلاق سیاسی رهبر معظم انقلاب به عنوان بهترین مفسر نظرات امام(ره) به عنوان سر مشق عملکرد همه مردم در میدان باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه باید با مشارکت حداکثری در انتخابات، یک دولت قوی را روی کار بیاوریم، مطرح کرد: رئیس جمهور باید با استفاده از تیمی قوی و با برنامه دقیق که قابلیت اجرا بر اساس شرایط کشور را دارد، به دنبال رفع مشکلات باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: اگر دولت قوی شکل بگیرد و همراهی مردم را با خود داشته باشد، می‌توان با این پشتوانه از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به آیه «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» تاکید کرد: این وعده الهی است که پس از سختی‌ها، آرامش خواهد بود، البته شرط تحقق این وعده، پیوند خوردن مردم با مسائل معنوی و اعتقاد قلبی به این مسئله است.

شعبانی با بیان اینکه دشمن به دنبال سو استفاده و تضعیف کشور است، عنوان کرد: باید هوشیار باشیم و اجازه سو استفاده به دشمنان را ندهیم، و در عرصه روایت‌گری نیز در میدان با قدرت حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات