معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان به سهم ۱۰ درصدی صنایع‌دستی در طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان اشاره و گفت: بخشی از هنر فراموش‌شده صنایع‌دستی به دست هنرمندان تحت حمایت این نهاد احیاشده است.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۷۷
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
اجرای بیش از ۲۰۰ طرح صنایع‌دستی برای مددجویان استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا خدابنده، با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی درزمینهٔ صنعت فرش پایداری قابل‌توجهی دارند، گفت: یکی از اقدامات حمایتی کمیته امداد در این زمینه که باهدف افزایش کیفیت فرش انجام می‌شود، برون‌سپاری نظارت فنی خدمات تخصصی فرش برای ارتقای توان تخصصی مددجویان کمیته امداد در تأمین مواد اولیه، تولید و فروش فرش دستباف است.
وی بابیان اینکه افزایش کیفیت و بازارپسند بودن فرش‌های بافته‌شده توسط مددجویان در بازاریابی و فروش آن مؤثر است، اظهار کرد: بخشی از فرش‌های تولیدشده توسط مددجویان کمیته امداد صادر می‌شود که برنامه‌هایی برای ارتقای رقابت‌پذیری در این زمینه در حال تدوین است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان به سهم ۱۰ درصدی صنایع‌دستی در طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان اشاره کرد و گفت: بخشی از هنر فراموش‌شده صنایع‌دستی به دست هنرمندان تحت حمایت این نهاد در جای‌جای استان سمنان احیاشده است.
خدابنده طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد درزمینهٔ صنایع‌دستی را شامل تولید فرآورده‌های چرمی و پوست، حصیربافی، خاتم‌سازی، دستباف‌های سنتی رودوزی، زیورآلات، ساخت اشیای مستظرفه وهنری، سفال، سرامیک، کاشی، سنگ‌تراشی، شیشه‌گری، صنایع چوب، فلزکاری، ملیله‌کاری، میناکاری و چاپ سنتی اعلام کرد.
شایان‌ذکر است، تسهیلات اعطایی از سوی کمیته امداد به مددجویان در قالب مشاغل خرد خانگی و کارگاهی باعث شده تا صنایع‌دستی حفظ و احیا شود که نتیجه این مهم را می‌توان در ایجاد جاذبه‌های گردشگری در مناطق مختلف استان سمنان مشاهده کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها