نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: جمهوریت و اسلامیت دو ابزار مهم‌ پیشران‌ و ۲ بال‌ پرواز انقلاب اسلامی ایران هستند که تاکنون این نهضت را از کلیه خطرات و تهدیدها محفوظ کرده است.
کد خبر: ۹۳۴۹۲۱۲
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در جمع مردم آبدانان با گرامیداشت نام و یاد حضرت امام (ره) اظهار ‌کرد: ‌مشروعیت دینی و مقبولیت اجتماعی ۲ مشخصه منحصربه فرد جمهوری اسلامی ایران هستند که با تدبیر حضرت امام خمینی ( ره ) طراحی و مورد تائید و حمایت آحاد مردم نیز قرار گرفته که امروز در کسوت‌ یک الگوی موفق و دموکراسی ترین نظام سیاسی در جهان مطرح است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در محاسبات جهانی افزود: هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری‌ و غیرت و شجاعت رزمندگان اسلام در دوران سخت دفاع مقدس و دستیابی به مدرن ترین سلاح های نوین‌، زمینه توان و تفوق ایران عزیز را مهیا و بستر شکست و ناکامی سردمداران تجاوزگر عالم‌ را نیز ‌فراهم کرده است که نمونه آن در میادین مقاومت کشورهای عراق و سوریه، یمن ولبنان و فلسطین‌ با داعش و رژیم جعلی اسرائیل قابل دریافت است.

نماینده ولی فقیه در استان، عرصه انتخابات را یک وظیفه ملی و تکلیف شرعی دانست و افزود: معاندان‌ ملت بزرگ‌ ایران در تلاش هستند که شکست های تاریخی خود در میادین جنگ های نیابتی و تحریم های ظالمانه و نقشه های شوم در مقابل جمهوری اسلامی را در عرصه انتخابات پیش روی و کاهش مشارکت عمومی از طریق دلسرد کردن مردم جبران‌ کنند که در این رویارویی نیز طعم تلخ شکست را خواهند چشید.

 وی با تجلیل از شهیدان و ایثارگران‌ استان و شهرستان آبدانان گفت: برنامه مناظره های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی معیار و امکان بسیار خوبی است تا مردم با توانمندی‌ و برنامه های کاری این هفت نفر آشنا شوند و بهترین و مناسب ترین فرد را برای اداره نظام اجرایی چهارسال آینده کشور را انتخاب کنند.

امام جمعه ایلام ادامه با حضور در نشست شورای اداری آبدانان نیز تصریح کرد: همه دولت های گذشته حاصل رای و انتخاب آگاهانه و مستقیم مردم بوده و هر کدام نیز در حد توان و موقعیت خود خدماتی به مردم ارائه داده اند که شایسته قدردانی است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: شیوع کرونا و پدیده خشکسالی و کاهش کم سابقه نزولات آسمانی مشکلات و تنگناهای زیادی برای دامداران و کشاورزان استان بخصوص شهرستان های جنوبی بوجودِ آورده است که‌ لازم است همه مسوولان استانی و ملی از طریق‌ حمایت های مالی و مساعدت ها و برنامه های مفید و زودبازده، برای رفع این مشکلات اقدامات عاجل‌ اجرایی بعمل آورند.

۱۵ هزار بشکه نفت روزانه در آبدانان تولید می‌ شود 

 فرماندار آبدانان نیز در این نشست از تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت از چاه های نفت این شهرستان خبر داد.

سیروس مرادحاصلی خواستار احداث تاسیسات فرآوری و فنی فرآورده های نفتی، صدور مجوز برداشت آب از پشت سد کرخه برای آبیاری مزارع کشاورزی، اقدامات کارآفرینی به منظور جلوگیری از فرار نخبگان ، جبران خسارت های ناشی از خشکسالی برای دامداران و کشاورزان‌ و تاسیس و توسعه راههای موصلاتی. شهرستان بعنوان مطالبات جدی مردم آبدانان شد.

به گزارش بسیج، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با تعدادی از خانواده معظم شهیدان و ایثارگران‌ و بررسی مسایل و مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان آبدانان از دیگر برنامه های سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به شهرستان آبدانان بود.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.

ارسال نظرات