نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت :شرایط امروز کشور ما و مدیریت در نظام جمهوری اسلامی آزمونی برای مردم و مسئولان است
کد خبر: ۹۳۴۸۱۸۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در شورای اداری شهرستان مرزی مهران، با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: شرایط امروز کشور ما و مدیریت در نظام جمهوری اسلامی آزمونی برای مردم و مسئولان است.

امروز در شرایطی قرار داریم که می تواند فرصتی برای ما باشد و یا می تواند تبدیل به تهدید باشد که سرنوشت انقلاب را تغییر دهد

شهرستان مهران دارای ویژگی های خاصی است، خدمت کردن در این شهرستان ویژگی خاص خود را دارد و این توفیق الهی است که در شهر باب الحسین(ع)، مدیری مشغول فعالیت شود و فرصتی برای ذخیره و اندوخته برای روز آخرت است.

با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی، شرایط فعلی فرصتی است که برای تردد زائران آمادگی لازم را در شهرستان مهران به وجود بیاید، مرز مهران یک مرز بین المللی است، کسانی که به صورت مستقیم با زوار ارتباط دارند، معرف فرهنگ کشور ما هستند و یک بازخورد جهانی دارد و در غیر از ایام اربعین حسینی که مسافرانی که وارد کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما تا کنون نتوانسته ایم زیر ساخت لازم را برای تردد زوار و گردشگری مذهبی فراهم کنیم، تصریح کرد: به استان های معین برای پذیرایی و استقبال از زوار در ایام اربعین ۱۰ هزار متر مربع زمین اختصاص یافته است که کار خوبی است، لذا ضرورت دارد بخش بیشتری از زمین های مهران به موکب ها و استان های معین اختصاص یابد که در اختیار این موکب ها برای خدمت به زوار اربعین حسینی قرار داده شود.

امام جمعه ایلام افزود: خدماتی که برای زوار می بایست ارائه شود باید مدیریت گردد تا فرصت اشتغالزایی برای جوانان و مردم این شهرستان ایجاد گردد، ساماندهی شرکت های مسافربری به نحو مطلوب انجام شود و تکریم زوار و احترام آنان به صورت کامل حفظ شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رویکرد جدیدی در استان برای اربعین ایجاد شده است، تصریح کرد: اعتباری که برای اربعین حسینی به استان اختصاص یافته است نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است و باید از این ظرفیت در راستای تکمیل زیرساخت های شهر مهران استفاده کرد.

وی بیان کرد: همچنین مهران ظرفیت پذیرایی کارگران شرکت های نفتی سایر شهرستان ها را دارد که لازم است پیگیری های لازم در زمینه حضور کارگران در این شهرستان و همچنین نیروهای بومی مشغول در شرکت های نفتی این شهرستان از طریق مسئولان صورت گیرد.

امام جمعه ایلام گفت: ظرفیت های که کشور ما دارد در دنیا بی نظیر است و بهترین این ظرفیت ها، نیروی انسانی کارآمد است، در انتخابات۲۸ خرداد مردم صندوق های رای حضور یابند چرا که با حضور گسترده در انتخابات، می توانند سرونوشت خود را تعیین کننند.

وی با بیان اینکه در استان ایلام مرغوب ترین زمین ها را برای زراعت چوب، کاشت گل نرگس و سایر محصولات باغی وجود دارد، ابراز کرد: این ظرفیتی است که خداوند متعال در اختیار مردم استان قرار داده است و باید از این ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان بسیار تاثیرگذار است و برگزاری انتخابات در کشور مورد رصد جهان قرار دارد،افزود:امروز دشمنان در فضای مجازی و حقیقی با تمام توان تلاش می کند که مردم ما پای صندوق رای حاضر نشوند، به دنبال این هستند که وضعیت موجود تداوم داشته و موجب نارضایتی مردم شود و به طور قطع حضور مردم در پای صندوق های رای تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: برای پروژه گرمسیری مکاتبات لازم با دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده و در هفته آینده ریاست محترم مجلس شورای اسلامی نیز به استان سفر می کند و مسائل شهرستان مهران از جمله سامانه گرمسیری در سفر ایشان پیگیری می شود.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی می شود و نقش مهمی در راستای محرومیت زدایی و توسعه استان خواهد داشت و امید است که در این آزمون سخت سرافراز بیرون بیایم.

ارسال نظرات