جانشین فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه غافلگیری ‌صهیونیست‌ها ‌آغاز کار است، گفت: ارتش رژیم صهیونیستی بداند که این آغاز کار است و جبهه مقاومت تا براندازی و حذف کامل اسراییل به راه خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۴۹۲۱۳
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از  رشت، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده عصر امروز در مراسم اربعین سردار شهید محمدعلی حق‌بین "فاتح نبل الزهرا" اظهار داشت: گیلان یکی از استان‌های اولیه در ترویج فرهنگ تشیع بوده و علماء و فق‌های بزرگی را تقدیم جامعه اسلامی کرده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید گیلان و سرداران حماسه‌ساز این خطه در دوران دفاع مقدس گفت: اسلام برای علم اهمیت ویژه‌ای قائل شده است و ائمه اطهار (ع) و علماء ربانی نیز مروج علم بودند.

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه ترویج علم و علم‌آموزی یکی از مأموریت‌های پیامبراکرم (ص) بود تصریح کرد: به پیامبر (ص) ماموریت داده شد مبنی بر اینکه در ابتدا "اخلاق، خیر و محبت را ترویج کن و زشتی‌ها را کنار بزن سپس تعلیم کتاب کن" و علماء بزرگ اسلامی نیز همین مأموریت را ادامه دادند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه شهدا پرورش‌یافته همین قلم‌ها هستند افزود: همه شهدایی که در رکاب پیامبراکرم (ص)، امامان، امام خمینی (ره) و امروز در رکاب رهبر معظم انقلاب در جبهه‌ها حاضر می‌شوند تربیت‌شده همین مکتب ولایت‌فقیه هستند که ادامه سلسله ولایت الله است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس همواره با علماء ربانی، مساجد و قرآن سر و کار داشتند و در جبهه حاضر شدند و جان خود را تقدیم کردند بنابراین کسی که عالم باشد پیرو راه خدا می‌شود و کارش را با نیت خالص برای خدا انجام می‌دهد.

سردار فلاح‌زاده با اشاره به عده‌ای که امروز جایگاه علم، عالم، فقه و فقاهت را نشناختند ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرمود: "فقه" تئوری واقعی اداره انسان و اجتماع از گهواره تا گور است.

وی با بیان اینکه اسلام برای کار هم اهمیت قائل شده است اظهار داشت: سردار حق‌بین و بسیاری از مجاهدان راه خدا همواره با نان حلال تربیت شدند و کسی که در این مسیر تربیت شود و نان حلال بخورد در صف یاران سیدالشهدا (ع) سازماندهی می‌شود.

سردار فلاح‌زاده گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار حق‌بین، شهدای دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت از جمله کسانی هستند که در ابتدا امام‌شان و سپس وظیفه خود را شناختند و به وظیفه‌شان عمل کردند، اما کسانی در طول تاریخ بوده‌اند که امام‌شان را شناختند، وظیفه خود را هم شناختند، اما به وظایفشان عمل نکردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کسی که پای منبر علماء ربانی، آموزه‌های دینی را فراگرفته و مکتب را آموخته استی یکروز وظیفه خود می‌داند که در گیلان به عنوان یک بسیجی عمل کند روز دیگر ایستادگی مقابل دشمن بعثی را وظیفه خود می‌داند و در هر جبهه‌ای به وظایف خود عمل می‌کند.

سردار فلاح‌زاده ابراز داشت: کسی که حالات، قلم، بیان، حرکت، عمل و قولش خدایی شود حتی اگر توسط دشمن به شهادت نرسد، اما به مقام شهادت خواهد رسید؛ سردار حق‌بین آنجا که نیاز بود به‌همراه لشکر ۱۶ قدس گیلان به مصاف دشمنانِ خدا رفت و حماسه آفرید و خودش را ندید بلکه خدا را دید.

وی با بیان اینکه سردار حق‌بین این چهره قهرمان همراه با سردار کمیل کهنسال در آزادسازی شهر بوکمال آخرین قلعه داعش خوش درخشید تصریح کرد: در ۳۰ آبان ماه آخرین قلعه و پایتخت داعش به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و حاج قاسم آن نامه معروف را به رهبر معظم انقلاب ارسال کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار حق‌بین بیان کرد: ایشان مخلص، متقی، رزمنده‌ای دلاور، فرمانده‌ای عالی مقام و چهره درخشان سپاه در جبهه‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود و مسیر خود را از دوران جوانی تا لحظه شهادت گم نکرد.

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه فلسطینی‌ها، صهیونیست‌های غاصب را غافلگیر کردند و با به‌کارگیری موشک‌ها، تنوع راکت‌ها و بُرد موشکی توانستند کل گستره جغرافیایی صهیونیست را مورد هجوم قرار دهند افزود: اسراییل بداند که این آغاز کار است و جبهه مقاومت تا براندازی و حذف کامل اسراییل به راه خود ادامه می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم که دشمنانِ خدا را بشناسیم و تا جان در بدن داریم با بصیرت، صبر و استقامت بر علیه دشمنان خدا یورش ببریم.

سردار فلاح‌زاده با اشاره به اهمیت حضور پُرشور و حداکثری مردم در انتخابات گفت: جهاد ما روزی با بخشش مال، روزی با تبلیغ و امروز جهادِ ما حضور حداکثری در صحنه انتخابات و انتخاب فرد اصلح است و این خواسته شهدا، حاج قاسم سلیمانی، سردار حق‌بین و همه آزادی خواهان و مظلومان جهان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات