دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه رئیس جمهور قبلی نتوانسته خواسته‌های مردم و وعده‌هایش را عملی کند و به همین دلیل در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، گفت: دشمن از عدم شرکت مردم در انتخابات خشنود می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۴۵۵
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در جمع خبرنگاران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ملت ایران در طول بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی همواره در عرصه‌ای مختلف از جان، مال و فرزندان خود در راه میهن اسلامی گذشتند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنند تا حقوق ملت ایران حفظ شده و فشاری به آن‌ها وارد نشود.

وی یکی از آسیب‌های کاهش مشارکت در انتخابات را پایین آمدن ضریب امنیت دانست و افزود: کاهش سطح اقتدار و تضعیف دیپلماسی عمومی نظام اسلامی از دیگر پیامد‌های کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه حفظ رکن مردمی بودن و تقویت ظرفیت ملت در انتخابات، وظیفه همه ارکان نظام از جمله قوای مققنه، قضائیه و مجریه است، تصریح کرد: همین مردم بودند که ضمن حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، مرز‌ها را حفظ کرده و در صحنه‌های مختلف اقتدار نظام اسلامی از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس، خبرنگان رهبری و شورا‌های اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

رمضانی با بیان اینکه انتخابات یک حق اجتماعی شهروندی است که باید از این حق استفاده شود، گفت: حضور در انتخابات به ما این حق را می‌دهد تا در مقابل فرد برگزیده، مطالبه‌گر باشیم و رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور یک طیف و گروه خاص نیست بلکه رئیس جمهور همه ملت ایران است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شرکت در انتخابات را از تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری برشمرد و بیان کرد: همه به عنوان یک ایرانی در انتخابات شرکت می‌کنیم تا ایران قوی داشته باشیم و بر قدرت و اقتدار نظام افزوده شود.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات سفارش شهدای سرافراز میهن اسلامی از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: ما با شرکت در انتخابات فردی را که اصلح است انتخاب کرده و سرنوشت خود و جامعه را رقم می‌زنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه بعضی‌ها با این استدلال که رئیس جمهور قبلی نتوانسته خواسته‌های مردم و وعده‌هایش را عملی کند و به همین دلیل در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، تصریح کرد: این نتیجه‌گیری، هدف و خواسته دشمنان انقلاب و اسلام است و تنها دشمن از عدم شرکت مردم خشنود می‌شود.

به گفته رمضانی، تنها کسی می‌تواند از برنده انتخابات مطالبه‌گر باشد که در انتخابات شرکت کند؛ اگر کسی شرکت نکند حق مطالبه‌گری از او گرفته می‌شود.

وی به تایید صلاحیت هفت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: مردم باید از میان این گزینه‌ها، فردی که اصلح تشخیص می‌دهند را انتخاب کرده و به او رأی دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رئیس جمهور در دوره آینده با شرایط سختی روبرو است، افزود: رئیس جمهور باید بداند مدیریت کشور که پرمشغله‌ترین مسؤولیت اجرایی است، به او سپرده می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه عمده امکانات کشور شامل سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در اختیار رئیس جمهور است، تصریح کرد: رئیس جمهور باید یک تیم بسیار قوی را انتخاب کند که نشاط و روحیه جوانی داشته باشند، رئیس جمهور می‌تواند با مدیریت جهادی و بکارگیری جوان‌های مدیر، توانمند، مؤمن و مقتدر، بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را حل کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه هر مسؤولیتی در نظام اسلامی، فرصت طلایی است، گفت: هر مسؤولیت یک امانت است که باید به درستی حفظ شود و امانت‌دار آن باشیم، کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید خود را برای یک دوره مسئولیت چهار ساله با فضای جدید، رویکرد جدید و برنامه جدید آماده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات