خبرهای داغ:
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با توجه به وضعیت گرمای هوا و خشکسالی، پرورش ماهیان گرمابی در معرض بیشترین آسیب و خطر قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۵۶
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پرورش ماهی در خوزستان با توجه به گرمای هوا و کم آبی دشوار شده است؛ این در حالی است که عمده فعالیت‌های شیلاتی مانند پرورش ماهی و میگو در مقطع زمانی کنونی انجام می‌شود.

فتح‌اله ابوعلی در خصوص وضعیت پرورش ماهی با توجه به گرمای هوا و خشکسالی، اظهار کرد: پرورش ماهی در خوزستان با توجه به گرمای هوا و کم آبی دشوار شده است؛ این در حالی است که عمده فعالیت‌های شیلاتی مانند پرورش ماهی و میگو در مقطع زمانی کنونی انجام می‌شود.

وی افزود: شرایط برای آبزی‌پروی مقداری سخت شده است؛ کیفیت آب با توجه به کم آبی و شرایط رودخانه‌ها با کاهش میزان بارندگی، برای پرورش آبزیان کاهش پیدا کرده است. در مجموع کمیت و کیفیت آب رودخانه‌ها با مشکل مواجه شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با توجه به وضعیت گرمای هوا و خشکسالی، پرورش ماهیان گرمابی در معرض بیشترین آسیب و خطر قرار دارند؛ در جلسات پیش رو با ارگان‌های مرتبط، باید تمهیداتی اندیشیده شود که آسیب کمتری از نظر کمی به حوزه شیلات وارد شود.

ابوعلی ادامه داد: در این شرایط، پرورش آبزیان گرمابی به دلیل کیفیت پایین آب، با مشکلاتی مواجه خواهد شد، اما فعلا درباره ابعاد آسیب‌ها نمی‌توان گمانه‌زنی کرد و این اثرات با گذر زمان مشخص خواهد شد؛ امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود، کمترین آسیب به این حوزه وارد شود. تاثیر تنش‌های آبی بر پرورش ماهیان گرمابی خوزستان

وی تصریح کرد: در خوزستان عمده تولید ماهیان گرمابی در حاشیه رودخانه‌های کارون و دز انجام می‌شود که شامل شهرستان‌های دزفول، شوش، شوشتر، خرمشهر و کارون هستند. در اهواز، دشت آزادگان و آبادان نیز به صورت انفرادی پرورش ماهیان گرمابی انجام می‌شود.

ابوعلی با بیان اینکه کم آبی در سال جاری برای پرورش ماهیان سردآبی در خوزستان مشکل خاصی ایجاد نکرده است، گفت: پرورش ماهیان سردابی در مناطق معتدل و بالادست انجام می‌شود و عمده تولید آن در منطقه‌ای از شهرستان اندیکا است که فعلا مشکل تامین آب ندارد.

وی درباره پرورش میگو نیز افزود: مناطقی که پرورش میگو در آن‌ها انجام می‌شود در حاشیه انتهایی رودخانه‌ها قرار دارند، اما به دلیل همجوار بودن با دریا، مَد آب دریا باعث می‌شود که پرورش میگو با توجه به شرایط پیش رو با مشکل زیادی مواجه نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها