خبرهای داغ:
سرلشکر محمدعلی جعفری:

جوانان محور تحقق گام دوم انقلاب هستند/امروز کشور به برکت خون شهیدان در اوج قدرت قرار دارد

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله(عج): در گام دوم انقلاب محوریت نقش آفرینی بانوان بیشتر از آقایان بوده و در حقیقت شما دختران انقلابی دهه هشتادی پیشران های حرکت عظیم اجتماعی به سمت تمدن اسلامی هستید.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۶۸
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۷

جوانان محور تحقق گام دوم انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازقم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله (عج) در مراسم آئین افتتاحیه قرارگاه حضرت فاطمه زهرا (س) استان قم، ضمن تبریک میلاد بزرگ بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، تفاوت‌های گام اول و دوم انقلاب را این چنین توصیف نمود:

انقلاب اسلامی در گام اول با حوادث و رویداد‌های متعدد و تهدیدات سلبی بیرونی جهت حفظ نظام و انقلاب اسلامی در ابعاد دفاعی، امنیتی و مشابه آن روبرو گردید و نقش آفرینی و شهادت خیل عظیمی از جوانان انقلابی و نیرو‌های مردمی و حتی شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع باشکوه پیکر مطهر او گویای موفقیت انقلاب اسلامی در گام اول بوده است.

مسئول قرارگاه بقیه الله (عج) نقش آفرینی در دفاع مقدس، جبهه مقاومت، محرومیت زدایی ها، امدادرسانی‌ها در حوادث و بالای مختلف طبیعی از‌جمله زلزله و سیل اخیر، مبارزه با بیماری‌هایی مثل کرونا را از جمله نقش آفرینی‌های گام اول انقلاب عنوان کرد و بیان کرد جهان این نقش آفرینی مردم ایران با محوریت جوانان را بی‌نظیر مشاهده کرده است و امروز کشور به برکت خون شهیدان عزیزمان در اوج قدرت دفاعی و امنیتی قرار دارد.


سردار جعفری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از جوانان انتظار جهاد و نقش آفرینی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند و اعتقاد دارند همان انگیزه‌هایی که منجر به وقوع انقلاب شد اکنون نیز در مردم وجود دارد. لکن گام دوم‌موعد اقدامات ایجابی، خودسازی کشور و حرکت به سمت جامعه سازی و‌تمدن اسلامی است و این محقق نمی‌شود مگر با حضور و نقش افرینی مردم.

وی در پاسخ به این سوال که نقش افرینی و جهاد جوانان دهه هشتادی چگونه است، افزود: رهبر انقلاب چگونگی این کار را در دیدار با دانشجویان در سال ۹۸ بیان فرمودند: و آن عبارت است از میدان داری جوانان برای نقش افرینی مردم در عرصه‌های ایجابی و مورد نیاز انقلاب که از طریق تشکیل گروه‌های کوچک خودجوش و آتش به اختیار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح محله‌و شهر‌ها انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم در گام دوم انقلاب به نحوی است که بانوان تاثیرگذاری بیشتری نسبت به مردان دارند، گفت: شما دختران دهه هشتادی، پیشران‌های حرکت اجتماعی به سمت تمدن نوین اسلامی هستید.

سردار جعفری در ادامه گفت: در جهاد گام دوم الزاما نیاز به هجرت به جبهه‌های کشور یا مناطقی در استان‌های دیگر کشور نیست بلکه جهاد گام دوم در محیط زندگی خود شما یعنی محله، فامیل قابل انجام بوده و اتفاقا بسیار مورد نیاز است.

وی با اشاره به ایام‌پیش رو افزود: جوانان امروز در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخی قرار دارند و همه جوانان انقلابی و متعهد با حضور پرشور خود در صحنه این دوره از انتخابات به جهانیان نشان خواهند داد که دهه هشتادی‌ها از دیدگاه بلندی در خصوص جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی برخوردارند. همچنین اولویت اول جوانان باید این نکته مهم باشد که ممکن است در میان دوستان، آشنایان و بستگان خود افرادی را بشناسند که به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی حاضر به شرکت در انتخابات نیستند و باید با هنرنمایی اجتماعی و اقناع سازی، ایشان را دعوت کنید که به پای صندوق‌های رای بیایند و به وظیفه شرعی و انقلابی خود عمل کنند.

انتهای پیام/ ابراهیم‌خانی
ارسال نظرات