خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری سپاه و بسیج شهرستان تاکنون ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر سالمند گنبدی در «طرح شهید سلیمانی» غربالگری شدند.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۸۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

بیش از ۲۱ هزار سالمند گنبدی در «طرح شهید سلیمانی» غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸ هزار و ۱۶۷ بیمار در بیمارستان های شهرستان گنبدکاووس بستری شدند که از این تعداد ۵ هزار و ۸۴ نفر از ساکنان شهرستان و مابقی مربوط به شهرهای شرق استان بودند.


وی تصریح کرد: از روز گذشته تاکنون ۶۸ نفر در بیمارستان‌های شهرستان بستری شدند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد گنبدی هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای «طرح شهید سلیمانی» خاطرنشان کرد: با همکاری بسیج و سپاه شهرستان ۲۲ هزار و ۹۷۵ سالمند در طرح غربالگری قرار دارند که تاکنون ۹۷.۴ درصد آنها یعنی ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر به لحاظ در معرض خطر بیماری توسط یکی از افراد خانواده غربالگری شدند.


وی ادامه داد: از تعداد ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر سالمند ۱۰ هزار و ۱۸۶ مورد آزمایش و ۵ هزار و ۴۴ مورد تست پی‌سی‌آر انجام شده که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از آنها مثبت و به صورت خفیف بوده و در منزل خدمات گرفتند.
بدیعی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در سه پایگاه در سطح شهرستان در حال انجام بوده و تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ واکسن به این جامعه هدف تزریق شده است.


وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۵۰ درصد را نگران‌کننده بیان کرد و ابراز کرد: زدن ماسک در مجامع عمومی به ویژه مراسم عروسی و همایش‌ها کمرنگ شده و استفاده از ماسک در مجامع عمومی زیر ۹۰ درصد فایده‌ای برای کنترل و پیشگیری بیماری نخواهد داشت و باید فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک در بین همه سنین نهادینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها