خبرهای داغ:
به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)
اسلام آمد تا سرنوشت دختران از زنده به گور شدن به ام ابی‌ها برسد...
کد خبر: ۹۳۴۹۵۸۷
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان؛ خبرگزاری بسیج: سازمان بسیج جامعه زنان در پیامی میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و تقارن زیبای آن با روز دختر را به تمامی دختران سرزمینمان تبریک گفت:
متن پیام به این شرح است :
 
انا اعطیناک الکوثر
در قرآن کریم و سوره نحل آیه ۵۸ و ۵۹ آمده است: هنگامی که به آنان (مردم قبل از اسلام) مژده تولد دختر داده می‌شد صورتشان سیاه رنگ شده و مملو از خشم و غضب و اندوه می‌شدند و از قوم و قبیله خود به خاطر این مژده بدی که به آن‌ها داده می‌شد خویشتن را پنهان می‌کردند و این پرسش مطرح می‌شد که آیا این ننگ را بر خود بپذیرند و دختر را نگه دارند یا او را در زیر خاک زنده به گور کنند.
اسلام آمد تا سرنوشت دختران از زنده به گور شدن به ام ابی‌ها برسد...
دختر، نهال مستعدی است که سرسبزی اقلیم عشق، عفاف و آرامش در گرو رشد و پرورش شایسته او است و دختر مسلمان همچون صدفی گرانبها با پاسداری از گوهر بی همتای درونیش نه تنها ضامن عفاف و امنیت جامعه است بلکه بستری محیا می‌سازد که مبدأ عروج مردان خداست. از این رو دختران مسلمان ایرانی که با تأسی به حضرت فاطمه معصومه (س) تکیه بردرخت علم و معرفت الهی می‌زنند، سرمایه‌های ارزشمند این سرزمین هستند؛ سرمایه‌هایی ضامن عفاف، آرامش و تعالی جامعه.
چه نیکوست که میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) را روز دختر نام نهاده‌اند. او که از نظر مقام علمی و معنوی سرآمد بانوان عصر خود بود و در تقوا و پارسایی پیشتاز و همین مقام بالای اوست که زیارت مرقد مطهرش شایستگی بهشت را فراهم می‌آورد.
میلاد با سعادت این بانوی متقی و پرهیزگار فرصتی است مغتنم؛ برای دختران سرزمین‌مان که با توسل به این بانوی دانشمند، زندگی خود را در مسیر بندگی خدا هر چه بیشتر آرمانی کنند، درکسب علم و معرفت پیشتاز بوده و حدی برای آن قائل نباشند و بستر عفاف و آرامش را درجهت تعالی جامعه فراهم کنند.
سازمان بسیج جامعه زنان صمیمانه میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و تقارن زیبای آن با روز دختر را به تمامی دختران سرزمینمان تبریک می گوید.
ارسال نظرات