آیت الله شاهچراغی به مناسبت بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی استان نیازمند حمایت در راستای توسعه و تداوم تولید است.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۰۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی استان به مناسبت بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: توسعه بخش کشاورزی در استان باید بیش از پیش پیگیری شود.

او با اشاره به اینکه استان سمنان، استان کویری است افزود: لازم است قنات‌های اراضی کشاورزی روستا‌های استان، برای رفع مشکلات کشاورزان باصرف هزینه کم ، راه اندازی و به بهره برداری برسند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد :حمایت از کشاورزان و رشد بخش کشاورزی در اولویت مسئولان قرار گیرد.

او گفت: امروز کشاورزی استان بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از تکنولوژی و فناوری است تا کاهش هزینه‌ی تولید و سهولت در کشاورزی زمینه ساز رغبت نسل جدید برای تداوم تولید شود.

همچنین در این دیدار سید حسن میرعماد با ارائه گزارش عملکرد جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به کشاورزان کمک‌های بلاعوض اعطا می‌کند.

او با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در دستور سازمان جهاد کشاورزی است افزود اجرای سامانه‌های نوین آبیاری احیای قنوات، توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت در اراضی شیب دار با هدف مدیریت مصرف آب در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

او بیان کرد: بیش از سه هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی بوده که یک هزار و صد هکتار آن در سال گذشته ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه در اراضی شیبدار نیز اولویت برنامه‌های این سازمان است افزود: حمایت‌های لازم از کشاورزان در این زمینه انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها