خبرهای داغ:

اجرای سامانه‌ نوین آبیاری در ۳۷ هزار هکتار از اراضی استان سمنان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۳۷ هزار هکتار سامانه آبیاری تاکنون در استان اجرا شد که نقشی مهم در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دارد.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۸۰
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ سید حسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همزمان با هفته جهادکشاورزی به رسانه‌ها گفت: جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به کشاورزان کمک‌های بلاعوض اعطا می‌کند.

او با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در دستور سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری احیای قنات‌ها، توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت در اراضی شیب‌دار با هدف مدیریت مصرف آب، در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سه هزار و ۱۰۰ هکتار در استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی است که یکهزار و ۱۰۰ هکتار از آن در سال گذشته ایجاد شد.

میرعماد با بیان اینکه توسعه در اراضی شیب‌دار نیز از اولویت برنامه‌های این سازمان است افزود: حمایت‌های لازم از کشاورزان در این زمینه انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی و دامی در استان سمنان گفت: ۱۷۰ هزار تن شیر، ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۵۴ هزار تن گوشت مرغ بخشی از محصولات دامی استان سمنان است.

او با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان سمنان سالانه به ۲۹ هزار تن می‌رسد افزود: عمده محصولات استان سمنان مازاد بر مصرف شهروندان استان است و به خارج از استان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سال گذشته با اعطای تسهیلات به بهره‌برداران ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۳ کمباین به ادوات کشاورزی این استان اضافه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها