نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، با بیان اینکه امروز ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است، گفت: معتقدم باید ریشه فساد را خشک کرد و به مردم وعده می‌دهم که در «دولت اقدام و اصلاح» ریشه فساد را خشک کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۶۷
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، عصر امروز در سومین و آخرین مناظره نامزدهای این دوره از انتخابات که با محوریت مسائل سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و نیز تصویر کلی کشور و برنامه‌های دولت آینده برگزار شد، به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در این حوزه پرداخت.

مهمترین محورهای سخنان زاکانی در این مناظره تلویزیونی به شرح زیر است؛

- امروز ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است؛ به ویژه در حوزه خوراک و پوشاک که مردم را بیچاره کرده است. سال 1390 تورم حدود 19 درصد بود که در سال جاری تورم نقطه به نقطه به 52 درصد و تورم میانیگن سالانه به 38 درصد رسیده است. 

- حجم نقدینگی از 600 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 3500 هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و 6 برابر شده و پایه پولی هم پنج برابر شده که آقای همتی باید پاسخگو باشد.

- حتما در کوتاه مدت با کنترل نرخ ارز و اصلاح نرخ سود بانکی و اصلاح ناترازی بانک ها و هدایت نقدینگی به سمت تولید، در سال اول نرخ تورم را به نصف رقم موجود می‌رسانیم.

- وضعیت مفاسد در کشور نامناسب است؛ همواره سعی‌ام این بوده که با گردن‌کلفت‌ها درگیر شوم و غیر از این هم راه چاره ای نیست.

- معتقدم باید ریشه فساد را خشک کرد و به مردم وعده می‌دهم که در «دولت اقدام و اصلاح» ریشه فساد را خشک کنیم.

- شبکه های شکل گرفته فساد در دولت، مجلس و قوه قضائیه را می‌شناسم و با کمک مردم این را خشک می‌کنم.

- در حوزه خصوصی‌سازی، واگذاری‌های ناحقی صورت گرفته که یک قلم آن، 2500 میلیارد تومان را به سه برادر واگذار کرده‌اند! واگذاری‌های ناحق را از حلقوم اینها بیرون می‌کشیم و به مردم بازمی‌گردانیم.

- رکود اقتصادی موجود، ناشی از تکیه به بیرون از کشور است؛ ما جهش تولید را مدنظر خواهیم داشت و در این زمینه مقررات‌زدایی و اصلاح مالیات و بیمه و نظام توزیع و صادرات را دنبال خواهیم کرد.

- تمرکز زدایی و هویت دادن به شهرستان‌ها را در اولویت داریم و مسائل 451 شهرستان را احصاء کرده‌ایم و در این زمینه توسعه دولت الکترونیک را دنبال خواهیم کرد و در پایان سال اول دولت الکترونیک را اجرا خواهم کرد.

- ساماندهی یارانه‌های پنهان دیگر برنامه‌ ماست؛ 600 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در سال 97 توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که حتما این یارانه را سامان خواهیم داد

- 70 میلیون  نفر بُن‌کالای 40 هزار تومانی در ماه دریافت خواهند کرد؛ همه این پول در بودجه امسال هست و ما حواله به غیب نمی‌دهیم.

- 6 میلیون و 700 هزار شغل را به تدریج ایجاد خواهیم کرد و در سال اول 500 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

- در چهار سال، 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی خواهیم ساخت که یک میلیون و 200 هزار واحد از آنها، مسکن حمایتی و برای زوج‌های جوان خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها