خبرهای داغ:
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان های ساحلی برای مدیریت همه‌گیری بیماری نیازمند نگاه خاص هستند.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۸۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
محمد اسماعیل مطلق عصر شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: ایران از نظر جغرافیایی جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز جهان است و باید نگاه خاصی به این مسائل شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مسائل و مخاطرات متعدد در کشور، متأسفانه برنامه‌های ما بیشتر برای بعد از مخاطره است و کمتر به پیشگیری از خطرات توجه شده است.

مشاور وزیر بهداشت اضافه کرد: سه استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان به دلیل وجود دریا ویژگی‌های خاصی که دارند، لازم است برای مدیریت همه‌گیری بیماری نگاهی متفاوت به آن‌ها بشود.

بوشهر از موج اول بیماری به سلامت عبور کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: پاندمی (عالَم‌گیری) کرونا پدیده‌ای بود که هیچ‌کس سابقه مدیریت چنین بیماری با این وسعت و مدت نداشت و ما بر اساس دانش و تجربه‌های قبلی با این وضعیت روبرو شدیم.

سعید کشمیری افزود: در بوشهر به محض اعلام مثبت شدن دو مورد بیماری در قم، روز بعد در خصوص این بیماری نشستی با تمام مسئولان مربوطه برگزار کردیم.

وی بیان کرد: در همان روزهای اول اعلام کردیم قبل از هر اقدامی حفظ جان پرسنل سلامت و مردم برای ما در اولویت قرار دارد به همین دلیل در روز اول بهمن‌ماه مدرسه را تعطیل کردیم.

کشمیری با بیان اینکه دقت نظرهای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بود که باعث شد استان بوشهر آخرین استانی باشد که از وضعیت سفید خارج شود گفت: در بوشهر از موج اول بیماری را به سلامت عبور کردیم ولی متأسفانه به دلیل عادی انگاری که صورت گرفت، گرفتار موج دوم شدیم.

بالا بودن سواد سلامت در استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: حدود پنج ماه وضعیت بیماری در استان کاملاً در کنترل بود که متأسفانه با سفرهای عید نوروز ما وارد موج بعدی شدیم.

کشمیری با تأکید بر اینکه بالا بودن سواد سلامت در استان بوشهر نقطه اتکای ما در روند مبارزه با بیماری است افزود: با این حال وجود اسکله‌های متعدد در استان بوشهر و ارتباط با خارج از کشور و همچنین مجتمع‌های بزرگ صنعتی مانند عسلویه و بازارهای بزرگ در گناوه و دیلم از چالش‌های مدیریت بیماری کرونا در استان است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گزارش کاملی در خصوص اقدامات انجام شده از اول بیماری کرونا تاکنون و همچنین وضعیت فعلی بیماری ارائه داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها