نهضت روشنگری پایوران سپاه ناحیه مقاومت بسیج دامغان در محل حسینیه شهدای گمنام و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۰۲۰۲
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛نهضت روشنگری پایوران سپاه ناحیه مقاومت بسیج دامغان در محل حسینیه شهدای گمنام و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

دکتر محمود قاسمی کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت : آمریکایی ها همچنان فروپاشی از درون را در دستور کار دارند.آنها خواستار تصاحب چهار کشور بودند که سه کشور عراق، افغانستان و سوریه را توانستند اشغال کنند ولی ایران را نتوانستند. بنابراین آمریکایی ها بهم ریختن ایران از درون را در دستور کار خود دارند.

ایشان با اشاره به سختی های انقلاب ها از ابتدای خلقت افزود: پیامبران همه انقلابی اند، زیرا مردم به انحراف میروند و پیامبران آنها را هدایت می کنند و در این راه مرارت های زیادی متحمل می شوند. از پیامبر اسلام (ص) سوال شد کدام آیه برای شما از همه سنگین تر بود ؟ ایشان آیه سوره هود را اشاره کردند: فستقم کما امرت و من تاب معک ،یعنی پیامبر پس همان گونه که فرمان یافته ای ایستادگی کن؛ و نیز آنان که همراهت به سوی خدا روی آورده اند.
ایشان با همتا سازی زمان حضرت علی (ع) و حال حاضر گفت: اگر کسی با علی همسو و همدل باشد انقلابی است و الا خیر. در همان اول انقلاب دو خط فکری وجود داشت شامل انقلابی ها و غیر انقلابی ها. بیش از سی سال غیر انقلابی ها دارای قدرت بودند و این بدان معناست که به جای ابوذر و عمار، طلحه و زبیر کنار علی بودند!
وی با اشاره به بحث انتخابات افزود : رهبری جذب حداکثری را مد نظر دارد لذا شورای نگهبان باید طیف های مختلف را پوشش دهد. بنابراین بهترین ها در طیف های مختلف را تایید می کند ، ممکن است کسی با نمره 10 هم قبول شود. مهد دموکراسی کشور فرانسه است، آنها نیز ساختاری شبیه شورای نگهبان دارند و اساسا تمامی کشور ها اینگونه اند و چنین ساختاری دارند.
وی گفت: امام خمینی(ره) می فرماید اسلام یک دین سیاسی است و حتی نمازش سیاسی است.بنابراین انتخابات نیز جنبه شرعی دارد و باید دارای بصیرت بود.
بهترین تعریف بصیرت توسط مقام معظم رهبری است که فرمود: بصیرت این است که بدانیم شمر ،همان جانباز جنگ صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت.
در ادامه به تعدادی از سولات سیاسی مطرح شده پاسخ داده شد.

ارسال نظرات